האם מחלות נפש מזכות בפטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים

פטור ממס הכנסה, שמיועד בעיקר לאנשים בעלי לקויות המסיבות להם אחוזי נכות גבוהים במיוחד, מזוהה בעיקר עם מחלות גופניות שונות, כמו מחלות לב, מחלת הסרטן או מחלות בכלי הדם למשל. במאמר הבא נסקור את נושא הפטור ממס הכנסה דווקא מכיוון אחר – של מחלות נפש.

 

מחלות נפש בפני החוק

כדי להבין האם פטור ממס הכנסה ניתן גם לאנשים שיש להם מחלת נפש כזו או אחרת, צריך להבין קודם כל את היחס שנותן החוק למחלות הללו. אם בעבר המחוקק לא ידע כיצד להתמודד עם המצב החוקי של מחלות הנפש, כיום אין בכך ספק – החוק מכיר במחלות נפש כמחלות לכל דבר ועניין.

מכיוון שמדובר על מחלות, שאין ערעור על הלגיטימיות שלהן כמחלות שמסיבות נזקים שונים למי שסובל מהן, החוק מאפשר למי שיש לו מחלת נפש לקבל גם זכאויות שונות, כמו פטור ממס הכנסה.

פטור ממס הכנסה

מי זכאים לקבל פטור ממס הכנסה?

החוק בישראל קובע שפטור ממס הכנסה יינתן  לאדם שיש לו 90% נכות עבור לקות מסוימת. הלקות יכולה להיגרם גם כתוצאה מהחמרה של מחלה מסוימת. לכן, פטור ממס הכנסה בעיקר מזוהה עם מחלות גופניות, אם כי ניתן לקבל גם פטור בעקבות מחלה נפשית הגורמת ללקות שציינו.

 

הכנה לוועדה הרפואית עבור מתמודדי נפש

כדי שהמדינה תכיר בכך שלמתמודד נפש יש 90% נכות עבור לקות מסוימת, הוא צריך לעבור את הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. מכיוון שמדובר על אינטראקציה עם אנשים שונים, בעקבות מחלה רגישה, מומלץ לעבור הכנה מקצועית ולהכין את המסמכים הייעודיים.

 

ליווי בוועדה רפואית עם איש מקצוע

כל אדם זכאי לקבל ייצוג במקומות שונים במדינה. בין היתר, גם בוועדה רפואית, שקובעת את אחוזי הנכות של המטופל, זכאי אדם לקבל ייצוג מאיש מקצוע, בדמות עורך דין למשל. הדבר יכול להיות משמעותי מאוד עבור מתמודדי נפש שרוצים לקבל פטור ממס הכנסה.

פטור ממס הכנסה

גובה הפטור תלוי במבקש הפטור

פטור ממס הכנסה הוא לא פטור מלא בחלק מסוים מהמקרים. אם אדם מתמודד עם מחלת נפש שמסיבה לו לקות חמורה, אך הוא מקבל הכנסה מעל התקרה שנקבעה בחוק, הפטור שהוא יקבל יהיה חלקי.

 

לא כל מחלת נפש מזכה בפטור ממס הכנסה

ישנם אנשים רבים שמתמודדים עם מחלות נפש כאלו ואחרות. חשוב להבין שלא כל מחלת נפש מצדיקה קבלת פטור ממס הכנסה. מה שקובע הוא אחוז הנכות שהמחלה מסיבה למבקש הפטור, כך שכל מקרה נבחן לגופו.

 

זכות מטעם החוק

אם אתם מתמודדים עם מחלת נפש, או שאתם מכירים אדם כזה שקרוב אליכם, ייתכן שפטור ממס הכנסה יכול לתת סיוע משמעותי מבחינה כלכלית. מדובר על זכות מטעם החוק, שהמחוקק מעניק לאזרחים שזקוקים לסיוע בהיבטים שונים, בין היתר בהיבט כלכלי.

פטור ממס הכנסה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.