הבנת פטור ממס הכנסה: מה שאתה צריך לדעת

תוכן עניינים

את חובת התשלום החודשית למס הכנסה, סביר להניח כי כולנו מכירים. לעומת זאת, הזכויות המגיעות לנו בכל הקשור למס הכנסה, ובראשן הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה, אינן מוכרות לנו תמיד. מאחר ומדובר בהטבה היכולה להיות שוות ערך לכסף רב, ריכזנו עבורכם במאמר זה את מה שאתם צריכים לדעת בנושא

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

חובת התשלום למס הכנסה נקבעת באופן פרסונלי ובהתאם לגובה ההכנסות שלנו ותנאים נוספים, דוגמת מגורים בפריפריה ושירות צבאי, המקנות לנו נקודות זיכוי, המהוות הנחה מסוימת בתשלום מס ההכנסה.

כחלק מהמדיניות הסוציאלית בה מדינת ישראל נוקטת, המדינה קבעה שורה של הטבות מס שונות לזכאים, כאשר אחת המשמעותיות מביניהן היא, הטבת פטור ממס הכנסה. פטור ממס הכנסה יכול להינתן באופן חלקי או מלא ובאופן כללי, להגיע לסכומים מצטברים משמעותיים.

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה – למי מגיע?

קבלת פטור ממס הכנסה מותנית במספר קריטריונים ובין תנאי הזכאות הבולטים ביותר נמצאים:

 

הכנסה נמוכה

הכנסה שאינה עומדת בסף ההכנסה המינימלי הקבוע בחוק (עומד כיום על סכום של כ – 7,640 ₪), תהיה פטורה מתשלום מס הכנסה. את הסכום הקובע יש לחשב בהתאם לסך השכר השנתי (ולא החודשי).

 

מצב רפואי

מצב רפואי הוא סיבה נפוצה נוספת המזכה בפטור ממס הכנסה, כאשר על פי חוק, הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה עקב מצב רפואי מותנית בקביעת 90% נכות משוקללת לתקופה של יותר מ – 185 או לצמיתות. בין המצבים הרפואיים המזכים בקבלת נכות וקבלת פטור ממס הכנסה נמצאים – ליקויים גופניים מולדים, מחלות לב, מחלות סופניות ועוד.

 

איך ניתן לדעת האם מגיע לי פטור ממס הכנסה?

אמנם הזכרנו את הסיבות העיקריות והקריטריונים המזכים בקבלת פטור ממס הכנסה, אך ישנן עוד מגוון סיבות וקריטריונים בגינם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה. בכדי לוודא מעל לכל ספק האם מגיע לכם פטור ממס הכנסה ובאיזה סכומים, כדאי ומומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום, אשר בשיחת טלפון קצרה תוכל לסייע לכם להבין את תמונת המצב.

פטור ממס הכנסה

מגיע לכם פטור ממס הכנסה? – עוד לא מאוחר

בין אם עכשיו נודע לכם על זכאותכם לקבלת פטור ממס הכנסה ובין אם הייתם מודעים לכך, אך שכחתם לנצל ולדרוש את הטבת פטור ממס המגיעה לכם, כדאי לדעת כי ניתן לקבל פטור ממס הכנסה גם באופן רטרואקטיבי וזאת עד לתקופה של 7 שנים לאחור.

 

לסיכום

לצד חובת התשלום למס הכנסה המוכרת לכולנו, אנשים רבים כלל לא מודעים לזכויות המגיעות להם ממס הכנסה, לרבות קבלת פטור ממס הכנסה. הטבת פטור ממס הכנסה מגיעה בעיקר לאלו שאינם עומדים בסף הכנסה מינימלי וכן לאלו הסובלים מבעיות רפואיות שונות, סיבות אותן רצוי ומומלץ לבדוק לעומק עם חברה מקצועית שתבחן את תנאי הזכאות שלכם.

הבנת פטור ממס הכנסה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.