כך תדעו שהגיע הזמן להתחיל בטיפולי פוריות

תוכן עניינים

זוגות רבים שלא מצליחים להרות באופן טבעי תוהים האם הגיע הזמן לפנות לאפיק של טיפולי פוריות.

מצד אחד, הרצון להרות גובר, והזמן שעובר רק מגביר את הלחץ.

מנגד, לטיפולים ישנן השלכות לא מעטות, הן במישורים האישיים והן במישורים הבריאותיים וחלק מהזוגות מנסים לדחותם עד כמה שניתן.

חשוב לציין שבזמן של חצי שנה עד שנה הוא זמן תקין שבו הזוג אמור להצליח להיכנס להריון בצורה טבעית, ורק אם זמן זה עבר אזי יש לפנות לכיוון של טיפולי פוריות.

חשוב לציין שאין לדחות את הטיפולים מעבר לזמן זה כיון שלגיל של האישה ישנה השפעה חשובה מאוד על היכולת שלה להיכנס להריון.

הנה כמה דברים שיעזרו לכם לנווט בשאלות המורכבות הללו:

 

מתי עולה הצורך בטיפולי פוריות?

הרפואה המודרנית מגדירה זמן של שנה עבור זוג, כאשר בחלוף שנה שבה בני הזוג לא הצליחו להיכנס להריון באופן טבעי עליהם לפנות לאפיקים של טיפולי פוריות. עם זאת, לעיתים ישנן בעיות נקודתיות שהן המונעות את ההיריון הטבעי, ופתירה שלהן יכולה לפתור את הבעיה ללא צורך להזדקק לטיפולי פוריות.

ההשלכות של טיפולי הפוריות הן רבות. רבים מהטיפולים משפיעים על הגוף ומשנים את המערכות ההורמונליות שלו, דבר שמונע מזוגות רבים לגשת לטיפולים. אחד הפתרונות האפשריים הוא לפנות בתחילה למקום כמו טיפולי פוריות טבעיים, אולם חשוב מאוד לא להזניח את האפיקים הקונבנציונליים. הזמן הוא משאב יקר, ויש לו השפעה מכרעת על הצלחת התהליך.

 

אנחנו מעוניינים בטיפולי פוריות, כמה זמן לוקח התהליך?

חשוב לציין שגם לאחר שהזוג מבין שהוא נזקק לגשת לאפיק של טיפולי פוריות, המבחר הגדול של הטיפולים הקיים כיום דורש התאמה. הצעד הראשון הוא ניסיון לאתר את הבעיה שהיא הגורמת לאי הצלחה של הריון טבעי. לאחר שהבעיה מאותרת ניתן להתאים את הטיפול הרלוונטי לבעיה הזו. טיפול לא מתאים הוא טיפול מיותר, שבהקשרים הללו עלול גם להיות מזיק ולכן חשוב להימנע ממנו.

לעיתים, הפתרון יהיה לבעיה ספציפית, בין אם בגבר ובין אם באישה ללא טיפולי פוריות. פתרון זה בסבירות לא קטנה יוכל להוביל להריון טבעי בלי להזדקק לטיפולי פוריות ארוכים. אם הבעיה אובחנה בעיה שטיפול פוריות יכול לפתור תוכלו לגשת לאפיק הזה.

 

האם ישנם מקרים נוספים שבהם כדאי לפנות לטיפולי פוריות?

בהחלט, הדבר תלוי בעיקר בגיל של בני הזוג. כאשר האישה היא בגיל 35 והלאה או לחילופין הגבר עבר את גיל ה40, ייתכן והם יזדקקו לטיפולים. בגילאים הללו קשה יותר להיכנס להריון באופן טבעי, ועל כן ההוראה לחכות שנה כדי לדעת האם קיים צורך בטיפול מלאכותי אינה חלה בגילאים הללו. ככל שתזדרזו לפנות לטיפול כך יעלה הסיכוי שלכם להיכנס להריון בצורה הבטוחה ביותר. כמו בכל נושא ייעוץ עם מומחה יעזור לכם להבין עוד בטיפולי פוריות.

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.