מה היקף הכשרתו של החוקר הפרטי?

תוכן עניינים

אם יש לכם חלום, אולי הגיע הזמן להגשים אותו. חוקרים פרטיים עובדים עבור הצדק, המשמעות והטוב, ומאמינים כי הם יצליחו להוציא את האמת לאור. היקף הכשרתו של חוקר פרטי היא אחרת ממה שנדמה לנו. לא דרושים לצורך העניין לימודים אקדמאיים ברמה גבוהה, אלא יותר ניסיון מעשי ועבודת צוות. מה היקף הכשרתו של החוקר הפרטי? במאמר זה נסביר לכם.

 

עבודתו של החוקר הפרטי

חוקר פרטי הוא אדם שעובד באופן פרטי עבור גילוי פרשיות שונות. בניגוד למשטרה, החוקר הפרטי אינו עובד על תיקים עירוניים, אלא מבצע את העבודה פר לקוח שפונה אליו ומעוניין בעזרתו. חוקר פרטי יבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר, יחד עם עמידה בתנאים האתיים, זאת על מנת להגיע לתוצאות מקסימליות והמדויקות ביותר בחקירתו.

את כל הפעולות הללו הוא אמור לבצע מבלי לפגוע באף אחד, מבלי להכניס את עצמו או אחרים לסכנת חיים ומבלי לעבור על החוק של מדינת ישראל. עבור לבצע את כל אלה, עליו לעבור הכשרה מקצועית לחוקרים פרטיים.

 

קריטריונים לחוקר פרטי

במדינת ישראל קיים חוק חוקרים פרטיים ושירותי משרד חקירות שנחקק בשנת 1972. חוק זה מעגן את כל הדרישות, התנאים והמגבלות על חוקרים פרטיים ועבודתם. בסיס הקריטריון של אדם שמעוניין להיות חוקר פרטי ולקבל רישיון עבודה בתחום זה הוא אימון והתמחות לאורך שלוש שנים במשרד חקירות.

למעשה על אותו אדם לעבוד בצמוד ותחת פיקוח של מנהל משרד חקירות לאורך כל התקופה הזו. לפני תחילת ההתמחות, יש לקבל אישור מהמחלקה לרישוי חוקרים פרטיים שמוענק ממשרד המשפטים. רק לאחר קבלת האישור, יהיה ניתן להתחיל את ההתמחות שמתבצעת בצמוד אל מנהל משרד חקירות.

 

רישיון למשרד חקירות

ללא קבלת רישיון לאחזקת משרד חקירות, למעשה חוקר פרטי לא יכול לקחת על עצמו עבודות ומשימות מלקוחות פרטיים. קבלת הרישיון לחוקר פרטי לאחר ההתמחות יכולה לתת את היכולת לעבוד במשרד חקירות, אבל לא לפתוח או לנהל אחד כזה. על מנת לפתוח משרד חקירות פרטי, אותו חוקר מוסמך שעבר התמחות של שלוש שנים צריך לצבור ותק של שמונה שנים לכל הפחות.

לאחר שלוש השנים בהתמחות ועוד שמונה שנים בצבירת ניסיון, החוקר יכול לפתוח משרד חקירות, לקבל לקוחות פרטיים ולאמן ולפקח על מתמחים אחרים בתהליך – זאת כמובן לאחר קבלת אישור במשרד המשפטים. הרישיון ניתן לשנה אחת בלבד ויש לחדשו מידי שנה.

 

רישיונות ממשרד המשפטים

כל רישיון שמוענק לכל חוקר ממשרד המשפטים דורש בדיקת רקע פלילית. משרד המשפטים אינו מעניק ומחדש רישיון לפתיחת משרד חקירות או רישיון להיות חוקר פרטי אם בעברך עסקת במקצועות מפוקפקים, אם יש על שמך תיקים פתוחים במשטרה או מתנהל נגדך הליך פלילי. כל הרישיונות הניתנים הם לשנה אחת בלבד.

חוקר פרטי

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.