הכל על פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים

כל מדינה מפעילה את מערכת המיסוי שלה בצורה אחרת. כתוצאה מכך, אם נסתכל על מערכות מס שונות מסביב לעולם, נוכל למצוא מיסים מגוונים, שנגבים בצורות שונות ומאזרחים שונים, לפי קביעות ועקרונות מסוימים. אחד המיסים שניתן למצוא כמעט בכל מדינה הוא מס הכנסה.

גם במדינת ישראל המס הזה נגבה – כל אזרח עם הכנסה כלשהי, בין אם הוא שכיר או עצמאי, אמור לדעת זאת. מאידך, במקרים מסוימים, יש גם פטור ממס הכנסה. במאמר הבא נסקור את כל מה שצריך לדעת על פטור ממס הכנסה.

 

מה זה הפטור הזה?

אם רק עכשיו יצא לכם לשמוע על פטור זה, אתם ודאי תוהים כיצד ניתן לקבל אישור פטור ממס הכנסה, ודי בצדק אפשר לומר. גם שכירים וגם עצמאים יודעים שלא משנה כמה הכנסה ברוטו הם עשו בחודש עבודה או בשנת עבודה, בסופו של דבר מס הכנסה "יכרסם" ויפחית בצורה לא קטנה בכלל את הכנסת הברוטו, שעשויה להיראות גדולה, להכנסת נטו שתהיה מצומצמת יותר בהכרח.

פטור ממס הכנסה מאפשר לאזרחים שונים במדינה לא לשלם מס הכנסה. אומנם זה נשמע פשוט במיוחד, אך ישנם כמה עקרונות שונים שצריך לקחת בחשבון כאשר מגישים בקשה לקבלת פטור זה. הפטור רלוונטי לכמות מסוימת של אזרחים, הסובלים מבעיות רפואיות מובהקות, ניתן לקבל את הפטור באופן מלא או חלקי וקבוע או זמני, וישנם היבטי זמן בכל הנוגע להגשת הבקשה.

מס הכנסה

למי הפטור רלוונטי?

הפטור רלוונטי לחלק די קטן באוכלוסייה, אך מכיוון שמצבם של האזרחים עשוי להשתנות מקצה אל קצה ברגע אחד, חשוב להכיר את קבוצת הזכאות. אזרחים עם אחוז נכות גבוה במיוחד, שנקבע כתוצאה ממחלות שונות, תאונות דרכים, תאונות עבודה, מקרי רשלנות רפואית או פציעות שנגרמו באירועים ביטחוניים ובשירות צבאי, עשויים להיות זכאים לקבלת הפטור.

 

מלא או חלקי, קבוע או זמני

את הפטור ניתן לחלק לכמה סוגים. ניתן לקבל פטור מלא, שפוטר את האזרח שקיבל את הפטור מתשלום מוחלט למס הכנסה, או פטור חלקי, הפוטר אותו מלשלם חלק מסוים למס הכנסה מתוך ההכנסה שלו. הפטור יכול להיות קבוע, אם אחוזי הנכות שנקבעו לאזרח הם קבועים או זמני, אם אחוזי הנכות שנקבעו לאזרח עתידים להשתנות לפי החלטת הוועדה הרפואית.

מס הכנסה

רטרואקטיביות

קיבלתם פטור ממס הכנסה? אם המצב שבגינו קיבלתם את הפטור התחיל בעבר, אך הבקשה שלכם הוגשה אחרי קביעת אחוזי הנכות שלכם מסיבות שונות, תוכלו לקבל החזרי מס על פטור זה באופן רטרואקטיבי, עד שש שנים לאחור.

 

איפה אפשר להגיש את הבקשה?

את הבקשה ניתן להגיש באופן מקוון באתר רשות המיסים, שם תצטרכו לצרף מסמכים וטפסים שונים. כמו כן, אפשר לשלוח את המסמכים בדואר אל פקיד השומה באזור המגורים שלכם, או לקבוע תור ולהגיע אליו עם המסמכים.

מס הכנסה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.