טיפולי האקנה שישנו לכם את החיים

תוכן עניינים

אם אתם מתמודדים עם בעיית האקנה, קודם כל, חשוב שתדעו שאתם ממש לא היחידים בסירה הזאת. בפועל, אקנה משפיע על מאות אלפי אנשים בישראל ועל מיליוני אנשים בעולם. כיצד מטפלים באקנה, מה הטיפולים המומלצים ומה חשוב לדעת על הבעיה? הנה המידע.

אקנה יכול להיות בעיה אמיתית ורצינית, כאשר הפגיעה של הבעיה הזאת מתבטאת בכמה מישורים שונים. בתור התחלה, בני נוער וגם אנשים מבוגרים יותר יכולים לחוות בעיות ביטחון עצמי קשות עקב אקנה. שנית, אקנה הינו מצב כרוני אשר עשוי להתפתח לכדי זיהומים מוגלתיים שיצריכו התערבויות כירורגיות למיניהן. זאת, במקרה שלא מטפלים בבעיה או שמא היא מחמירה מסיבות שונות. בתוך כך, הנה הסיבות שעשויות להחמיר אקנה:

  1. הורמונים: משחקים תפקיד עצום בקביעת חומרת האקנה, במיוחד הורמון הטסטוסטרון, שידוע כמייצר שמן בעור הגוף. אגב, גם גלולות למניעת הריון נכללות כאן.
  2. סטרס: אין ספק בכלל, לחצים הם פקטור מפתח בקביעת חומרת האקנה.
  3. תרופות: תרופות שונות ותוספי תזונה עשויים להשליך על חומרת הבעיה.
  4. תזונה: ידוע כי מזונות עתירי שומן, חומרים מתועשים וסוכרים מלאכותיים מגבירים אקנה.
  5. היגיינה: היגיינה כללית ירודה יכולה להחמיר אקנה עד כדי זיהום מוגלתי.

 

כיצד מטפלים באקנה?

באופן כללי, הטיפול בדרך כלל יהיה תלוי בסוג ובחומרת האקנה. אך יחד עם זאת, ברוב המקרים הטיפול כרוך בשילוב של קרמים מקומיים וטיפולים או תרופות כמו:

טיפולי האקנה שישנו לכם את החיים

  • רטינואידים – ע"י כדורים או טיפול מקומי.
  • בנזואיל פראוקסיד
  • טיפול הורמונלי
  • טיפול בלייזר (טיפול שנחשב מאוד מתקדם ונטול צלקות)
  • טיפול אנטיביוטי – צריך שיהיה מוגבל בזמן, כדי למנוע מהחיידקים לפתח עמידות.

כמו כן, יש להשתמש אך ורק בתכשירים קוסמטיים שאינם סותמים את נקבוביות העור. על גבי התוויות של התכשירים, יש לחפש את אחד מהאזכורים האלו:

  1. non-comedogenic
  2. non-acnegenic

הטיפולים שלעיל הם הנפוצים, אך חלק מהאנשים בוחרים לטפל באקנה ע"י טיפולים אלטרנטיביים שונים. יש לציין, אם מחליטים לעבור טיפול אלטרנטיבי באקנה, חשוב קודם כל לעבור בקופת החולים אצל רופא המשפחה ולשאול מה הוא חושב על הטיפול הפוטנציאלי שאתם שוקלים.

 

היכן כדאי לטפל באקנה?

החל מקליניקות ידועות כמו רונית רפאל מדע היופי, דרך קליניקות של קופת החולים וכלה במרפאים אלטרנטיביים, ישנן בימינו אופציות טיפוליות שונות באקנה. בסופו של דבר, חשוב למצוא קליניקה או פתרון שניתן להסתמך עליו בהתאם לנסיבות רפואיות, היסטוריה משפחתית, גנטיקה ועוד.

לסיכומו של דבר, לא משנה היכן מחליטים לטפל באקנה, בד"כ יהיה מומלץ קודם כל לעבור בקופת החולים אצל רופא המשפחה. אם יש צורך בכך, תקבלו הפניה לרופא עור או לקליניקה ספציפית לטיפול באקנה. הכי חשוב, זכרו שאתם לא לבד בסירה. בדיוק כמוכם, לא מעט אנשים אחרים התמודדו בעבר עם אקנה ושרדו כדי לספק על זה.

טיפולי האקנה שישנו לכם את החיים

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.