להיות בריא, להישאר בריא-  3 תוכניות חיטוב מומלצות

תוכן עניינים

כאשר מדברים על חיטוב, מדברים למעשה על פעולת איזון שהמתאמן מבצע על מנת לאזן בין השרירים שבגופו לבין השומן. ככל שיש פחות שומן בגוף בהשוואה לשריר – כך הגוף חטוב יותר. אף על פי שתזונה היא חלק חשוב בכל תהליך חיטוב, האימונים חשובים מאוד להצלחת התהליך.

כל תהליך חיטוב מתחיל קודם כל בהצבת מטרות ויעדים. יחד עם תזונאית \ דיאטנית ומאמן כושר מחליטים על היעד אליו רוצים להגיע, ובהתאם לכך נקבעת תכנית התזונה ותוכנית האימונים, הכוללת את תדירות האימונים, אורכם, וכמובן – את התרגילים עצמם.

 

אימון TRX

תוכנית חיטוב טובה עשויה לכלול בתוכה אימון TRX. אימון מסוג זה מושפע מהתנגדות וממשקל הגוף שלנו, ובעזרתו מגיעים לתוצאות נהדרות. אימון TRX משלב שריפת קלוריות גבוהה יחד עם עבודה אינטנסיבית על עיצוב הגוף. באימון מסוג זה משתמשים ברצועות, והוא נחשב לאפקטיבי מאוד.

באימון TRX המשקל המירבי שאנו מסוגלים להרים הוא משקל הגוף שלנו. באימון זה השרירים המייצבים נכנסים לפעולה, שכן האימון מתבצע כנגד הרצפה או כנגד משקולת. מסיבה זו משקיעים מאמץ רב באיזון ובייצוב הגוף, וכך עובדים על קבוצות שרירים קטנות שלא תמיד מקבלות גירוי.

 

אימון Full Body

אימון פול בודי כשמו כן הוא – עובד על כל שרירי הגוף ומחטב אותו. כחלק מתוכנית החיטוב מבצעים אימון זה, בדרך כלל בין פעמיים לשלוש בשבוע, באורך של בין 80 ל-60 דקות אימון. ייחודו של אימון זה הוא בכך שהוא מתאים לכל רמות הכושר – ממתחילים ועד מתאמנים וותיקים, כאשר ההבדל נעוץ בעיקר בסוג המשקלים בהם נעשה שימוש.

בכדי להתמיד ולשמור על הגוף, מומלץ לעבוד עם משקלים שהם בין 70% ל-85% מהיכולת. אימון פול באדי מוכיח כי לא צריך לעבוד עם משקלים כבדים מדי על מנת לראות תוצאות חיטוב מרשימות.

 

אימון CrossFit

קרוספיט כשיטת אימון לא מבדילה בין אתלטים מקצועיים לבין מתאמנים רגילים מן השורה. שיטת האימון מתאימה לכל גיל ומין, ולאנשים המעוניינים להיכנס לכושר או לאלו המשתמשים בכושר כמקצוע \ ככלי עבודה. השינוי בין אימון לאימון טמון בעצימות או בעומס על המתאמן.

אימון זה אורך כשעה בדרך כלל, ותוצאותיו מבטיחות שינוי של ממש. כל אימון קרוספיט מלווה ע"י מאמן מקצועי ומוסמך, המדריך את המתאמן ונותן לו מענה בזמן אמת. כל אימון קרוספיט שונה מקודמו, ומצטרפים אליו אתגרים חדשים.

 

לסיכום

זה אף פעם לא מאוחר להיכנס לכושר ולהתחיל להתחטב. אם לא בשביל הגוף החטוב – בשביל הבריאות. קיימות תוכניות חיטוב רבות הכוללות סוגים רבים של אימונים שכל מטרתם היא להביא לתוצאה המיוחלת של גוף בריא, חזק, וחטוב.

אל תוותרו לעצמכם! הזמן הוא עכשיו, וההשקעה הכי גדולה שתוכלו לעשות בחיים היא בכם. שיהיה בהצלחה!

אימון אישי

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.