למה משמש מכשיר סיפאפ?

תוכן עניינים

דום נשימה בשינה הוא מצב חמור שמשפיע על כ-5% – 10% מהגברים באוכלוסייה בישראל, אבל למרבה המזל, ישנם טיפולים שנחשבים מאוד יעילים כדי לסייע בניהול תסמיני הבעיה. בכך, טיפולים אלו יכולים לשפר משמעותית את איכות השינה של אנשים הסובלים מהבעיה.

אחד מהטיפולים הכי נפוצים וכאלו שנחשבים יעילים הוא, פתרון הנקרא מסכת סיפאפ (CPAP). אך לפני שנרחיב לגבי מסכות CPAP, חשוב להדגיש כי שינויים באורח החיים חשובים גם הם. זאת, כי הבעיה של דום נשימה בשינה עשויה להיות מושפעת גם מטריגרים סביבתיים וחיצוניים שונים, לא רק מנסיבות בריאותיות אישיות. בתוך כך, ההמלצות הנפוצות לטיפול בבעיה הן:

  1. משקל: הפחתה במשקל אם יש צורך בכך.
  2. תנוחה: שינויים בתנוחות השינה מומלצים במקרים קלים של הבעיה.
  3. סיפאפ: אחד מהפתרונות הנפוצים ביותר הוא מכשיר סיפאפ אשר מספק חמצן באופן רציף.
  4. מתקנים: ישנם מתקנים אוראליים הניתנים להתאמה אצל רופא אף אוזן גרון.
  5. ניתוחים: ישנם ניתוחים שונים כמו לייזר וגלי רדיו, השמורים למקרים חמורים בד"כ.

 

מה זה בעצם מכשיר CPAP?

מכשיר CPAP, מה שמהווה סוג של מכשיר רפואי, למעשה נועד לסייע לאנשים אשר מתמודדים עם בעיה של דום נשימה בשינה. המכשיר הזה מסוגל לייצר לחץ אוויר דרך מסכה אשר נלבשת על האף והפה, כאשר מטרת המכשיר היא בעצם לשמור על דרכי הנשימה פתוחות.

בהתאם לסוג המסכה, אפשרי להתאים את רמת לחץ האוויר. זאת, בהתאמה לצרכים הנשימתיים הספציפיים של המטופל. ניתן לרכוש מכשיר בלבד, מסכה למכשיר סיפאפ או את שניהם ביחד. כך או כך, חשוב לבדוק קודם את המימון של קופות החולים בנושא הזה. בהתאם לסוג המסכה, קופות החולים מסבסדות אחוז מסוים מהמכשיר.

מכשיר SIPAP

מה זה דום נשימה בשינה?

דום נשימה בשינה הוא מצב שמוגדר בתור הפרעת שינה, אם כי הפרעת שינה זו נחשבת חמורה יותר מאשר הפרעות שינה אחרות. הפרעת השינה הזאת, במילים פשוטות, גורמת לאנשים להפסיק לנשום במהלך הלילה לאורך אפיזודות קצרות או ארוכות יותר.

בדיוק כאן, נכנסת מכונת סיפאפ לתמונה, כאשר תפקידה הוא למנוע את אותן הפסקות של נשימה ושינה. כמו כן, תסמינים של דום נשימה בשינה כוללים נחירות, התעוררות תכופה במהלך הלילה ותחושת עייפות כללית במהלך היום, ובכך מכשיר סיפאפ מטפל גם כן.

 

לסיכום, האם אתם צריכים מכשיר סיפאפ?

קודם כל, חשוב לזכור כי אותם מכשירי CPAP נועדו בעיקר עבור מקרים חמורים של דום נשימה בשינה. עם זאת, אפשר לבדוק את זכאותכם לסבסוד המכשיר דרך קופות החולים גם במקרים פחות חמורים.

אם אתם מעוניינים לבדוק זכאות למכשיר, ניתן לעשות זאת דרך רופא אף אוזן גרון. כמו כן, ניתן לרכוש את המכשיר גם באופן פרטי, מה שלא מצריך שום התערבות מצד קופות החולים (וללא סבסוד, כמובן).

מכשיר SIPAP

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.