לצאת מהמינוס – המדריך המלא לתכנון תקציב משפחתי

תוכן עניינים

כל אחד יכול לנהל נכון תקציב משפחתי. הבעיה היא שכדי לנהל נכון תקציב משפחתי צריך להכיר כלים לניהול נכון. מי מאיתנו לא עוקב אחר תלוש המשכורת שלו בשבע עיניים, לוודא שלא הייתה טעות כלשהי. אבל על ההוצאות וההכנסות החודשיות, לא כולנו יודעים לעקוב. כאן תקבלו הדרכה לתכנון תקציב משפחתי בצורה נכונה.

 

מה הסוד לניהול תקציבי נכון?

חשוב להבין, תכנון תקציב משפחתי הוא לא דבר של מה בכך. מדובר בתהליך המצריך ידע וזמן. לא ביום אחד לומדים איך להתנהל נכון ולא ביום אחד הרגלים משתנים… כדי להגיע לעצמאות כלכלית, צריך לעבוד. אין הנחות ואין קיצורים בדרך…

רבים טועים לחשוב שרק מי שהוא בעל ידע פיננסי ידע להתנהל נכון תקציבית. אך חשוב לזכור, כל אחד יכול בעזרת טכניקות פשוטות להגיע לתכנון תקציב משפחתי בצורה נכונה. השכלה פיננסית תמיד מוסיפה ידע ואיננו ממעיטים מערכה. אך תכנון תקציב משפחתי לא תלוי בה.

 

מתחילים במיפוי המצב הקיים

כדי לתכנן נכון את התקציב המשפחתי, תצטרכו לדעת מה קורה בחשבון הבנק ומה גובה ההוצאות וההכנסות החודשיות. לצורך כך תצטרכו להכיר את כל הנתונים הנדרשים לבניית תקציב משפחתי. כדי למפות נכון את המצב הקיים אספו חשבוניות של 3 החודשים האחרונים, תלושי משכורת, דפי עו"ש, דוחות מחברות האשראי ועוד.

השוו את הנתונים, הוצאות מול הכנסות ובדקו את היתרה הנשארת לכם. מעל 65% מהישראלים מדווחים על רמת הוצאות גבוהה מההכנסות. כך שאם תגלו שגם אתם כך, תדעו שתפסתם את עצמכם בזמן ויש דרך לשינוי.

 

מציבים סולם עדיפויות

לפני חלוקת העוגה התקציבית חשוב להכיר את צרכי הבית ולתעדף אותם. מה חשוב יותר ממה. תכנון תקציב עם תיעדוף נכון מונע הוצאות מיותרות. הרי שאנשים לחוצים כלכלית הם ישלמו על מה שחשוב להם ויחסכו במה שפחות חשוב להם. לכן חשוב להציב כבר בשלב תכנון העוגה התקציבית את סולם העדיפויות הנכון לכם.

 

בודקים עלויות

אחרי שיש לכם סולם עדיפויות ברור ואתם יודעים את סך ההוצאות הכולל. הגיע הזמן לבדוק כמה אתם מוציאים על כל סעיף בנפרד. בשלב זה רבים מגלים שהם משלמים את רוב הכנסותיהם על יציאות ובילויים וכדומה. בשלב זה חלקו את העלויות לקבוצות עיקריות כמו הוצאות פנאי ובילוי, הוצאות מזון, הוצאות דיור וכדומה.

 

מקצים תקציב לכל סעיף

כעת הגיע שלב הקצאת התקציב. הוא קורה לאחר שאתם יודעים את גובה ההוצאות החודשי ואתם יודעים מה חשוב לכם יותר ממה. בהתאם לתיעדוף המטרות תחליטו על חלוקת התקציב בצורה נכונה. לצורך כך היעזרו בטבלת אקסל או אפליקציה זמינה לניהול תקציב. בהתאם לחלוקה אתם יכולים להחליט שהחודש אתם מקצים 3,000 ₪ להוצאות מזון ובסעיף הבילויים אתם מקזזים תקציב.

 

מסכמים את התהליך ומתחילים ליישם ולשמר

כדי שניהול התקציב המשפחתי יתבצע בצורה נכונה חשוב לנהל מעקב תמידי ולבדוק שאכן אתם עומדים ביעדים שהצבתם לעצמכם.

 

תקציב, תכנון

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.