מהו טיפול בפסיכודרמה?

תוכן עניינים

פסיכודרמה היא סוג של טיפול חוויתי, מבוסס פעולה, שבו אנשים חוקרים נושאים על ידי הפעלת אירועים מעברם. סוג זה של טיפול משלב היבטים של משחק תפקידים, הצגה עצמית דרמטית ודינמיקה קבוצתית כדי לעזור לאנשים להצליח להבין בצורה טובה יותר את חייהם והחוויות שעברו. למרות שהוא מתפקד כטיפול פרטני, הוא משתמש בפורמט קבוצתי. למעשה מדובר בשילוב של  פסיכולוגיה יחד עם אלמנטים של תיאטרון וסוציולוגיה.

 

פסיכודרמה ולמה היא טובה

הפסיכודרמה היא אחת משיטות הפסיכותרפיה, אשר מתמקדות בטיפול בנפש. השיטה מבוססת על פעולה דרמטית ומשחקי תפקידים אשר באמצעותם מציג המטופל קשיים אשר חווה ברמה האישית וכן קשיים אשר נחווים אצלו באופן סביבתי וחברתי. כל זאת, נועד להוביל למתן כלים להתמודדות טובה יותר עם מצבים משמעותיים בחיי היום יום של המטופל.

מהו טיפול בפסיכודרמה?

באילו דברים פסיכודרמה יכולה לעזור?

פסיכודרמה עשויה להועיל למספר מצבים שונים. כך, למשל, זה עשוי להיות מועיל לאנשים שיש להם בעיות בדימוי העצמי, קונפליקטים פנימיים ושינויים קיצוניים במצבי הרוח. במסגרת כך, המטופלים המרכזיים חווים אחד מהקשיים הבאים:

  • הפרעות אכילה.
  • חרדות.
  • דימוי עצמי שלילי.
  • הפרעות אישיות.
  • בעיות בזוגיות.
  • טראומה.
  • ועוד.

 

היתרונות של פסיכודרמה

מחקרים שחקרו את שיטת הטיפול בפסיכודרמה מצאו כי קיימים מספר יתרונות – כך, למשל, הוכח כי טיפול פסיכודרמטי עשוי להוביל להגברת תחושת המסוגלות. בנוסף, הטיפול מסייע לתרום להבנה והתמודדות טובה יותר עם טראומות וחרדות. יתרון משמעותי בטיפול הפסיכודרמטי הוא שהוא מותאם לכל אדם באופן שונה ובוחן את צרכיו ומצבו של האדם האינדיבידואל.

בנוסף לשימוש שנועד לעזור לאנשים להתמודדות נפשית, ניתן להשתמש בצורת הטיפול גם לצורכי פעילות עסקית, הוראתית-הסברתית, ניהולית ועוד. למרות שהטיפול בדרך כלל נעשה במהלך מספר מפגשים, חלק מהמחקרים מראים גם שפסיכודרמה עשויה להציע יתרונות כהתערבות קצרה של מפגש אחד.

מהו טיפול בפסיכודרמה?

דברים שכדאי לקחת בחשבון

מפגשי פסיכודרמה יכולים להיות גם מאתגרים מבחינה רגשית וחלק מהאנשים אשר מעוניינים להיות מטופלים באופן זה עשויים לחוש כי הפורמט אינו מתאים להם ועשוי לעורר אצלם דברים נסתרים.

זאת, מכיוון שמשחק של סצנות קשות מעברו של אדם יכול להעלות מחדש רגשות עזים או קשים, כך שאנשים מסוימים עשויים לגלות שהם מרגישים רע יותר לפני שהם מתחילים להרגיש טוב יותר. לאור כך, ישנה חשיבות עליונה לפנות לאדם בעל ניסיון רב בטיפול מסוג זה, אשר נעשה בתנאים אידיאלים, תוך מתן תשומת לב משמעותית לתחושות המטופל בזמן התהליך.

 

טיפול בפסיכודרמה בארץ

מכיוון שתחום עיסוק זה אינו כה נפוץ בארץ, יש לוודא כי אנשי המקצוע הם הטובים ביותר בתחום. אנחנו ממליצים לפנות לאחת הנשים המובילות בתחום – סלי כהן, אשר מהווה מטפלת מוסמכת בפסיכודרמה בשילוב אומנויות וכן בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית. הטיפול בקליניקה של סלי נעשה עבור מגוון רחב של אנשים – ילדים, בני נוער ומבוגרים. כל זאתף בקליניקה פרטית, רגועה ומכילה.

 

לסיכום

אם אתם חווים קשיים כלשהם, קטנים כגדולים, אנחנו ממליצים לכם לשקול את שיטת הטיפול בפסיכודרמה, אשר תאפשר לכם למצוא את הדרך האידיאלית עבורכם להתמודד עם מצבי חיים שונים וקשיים שאתם חווים, תוך טיפול אכפתי ומסור.

מהו טיפול בפסיכודרמה?

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.