מהו טיפול רגשי למבוגרים ומתי מומלץ לעשות זאת

תוכן עניינים

עד לא מכבר, הגישה הנפוצה בעולם הטיפולי וברחוב כאחד הייתה, שבעיות שאינן פיזיות לא קיימות.

כמו כן, הטיפול היחיד שהוצע היה טיפול רפואי קונבנציונלי.

בשנים האחרונות, המודעות לבעיות נפשיות ורגשיות התעצמה בצורה יוצאת דופן.

כיום, כל ילד מכיר את המונח "פוסט טראומה" וכל רופא יודע להמליץ על טיפול רגשי.

מהו טיפול רגשי למבוגרים, ומתי מומלץ לעבור את הטיפול?

 

טיפול רגשי למבוגרים – במה מדובר?

טיפול רגשי למבוגרים הוא טיפול, בו המטפל והמטופל יוצאים יחדיו למסע להתגברות על קושי מסוים. טיפול במוזיקה עוזר להתגבר על מכשולים בעזרת הצלילים, טיפול בחיות מתמודד עם אתגרים דרך הקרבה לעולם החי וטיפול רגשי עושה שימוש במילים כדי לפתור בעיות.

המטפל ינחה תהליך, בו המטופל יבין מהן הנקודות הגורמות לו להירתע ממציאות מסוימת או לחוש תחושות עצבות ודיכאון וכיצד ניתן להתגבר עליהן. אופן טיפול זה עשוי להזכיר לכם טיפול אצל פסיכולוג, בו המטופל יושב על ספה ומגולל את סיפור חייו. אכן, ישנו דמיון מסוים בין שני סוגי הטיפולים אך הם נבדלים זה מזה.

ראשית, בטיפול הרגשי גם המטפל עובר מסע. הפוקוס אינו מסתכם במטופל, אלא בחוויה המשותפת. שנית, הטיפול הוא יותר קונקרטי – תוקף בעיה מסוימת או מכשול ספציפי, ומתגבר עליהן.

בסוף הטיפול, המטופל יצא מועצם וידע הן כיצד להתמודד עם הבעיה הנוכחית עליה עבד עם המטפל והן עם בעיות עתידיות העלולות לצוץ. הטיפול לא מסתכם במה שמדברים עליו במהלך הפגישות, אלא נוסף על הפגישות רובד נוסף – הכלים אותם המטופל רוכש.

במהלך המסע, המטופל ילמד טוב יפגוש את עצמו – יכיר את האני הפנימי שלו וימצא את הכוחות הטמונים בתוכו. בעזרת אותם כוחות, הוא ידע, מבלי שבכלל נחשף לכך, להתמודד עם משברים עתידיים.

 

המועד הנכון לטיפול

רופא השיניים שלי, מבקש ממני להגיע אליו לבדיקה שגרתית מדי חצי שנה. כך, ניתן לוודא שלא מתעוררות בעיות רציניות שלאחר מכן ידרשו טיפולים מורכבים. גם האחות מקופת החולים, המליצה לי להגיע לבדיקת דם אחת לשנה בדיוק לאותה מטרה.

חשוב להגיע לטיפולים רגשיים אחת לתקופה, בדיוק מאותה הסיבה. המטפל יגדע בעיות עתידיות באיבן וימנע מהן להפריע לשגרת החיים השוטפת. מומלץ במיוחד להתחיל בטיפול לקראת אירוע שעתיד להשפיע עליכם רגשית.

כאשר מתעוררים קשיים בזוגיות שעלולים להוביל לצעדים דרסטיים, או שמצבו הבריאותי של אדם קרוב מתערער, כדאי להגיע לטיפול ולהתחיל בתהליך עוד לפני שהבעיה הגיעה למלוא עוצמתה.

כמובן שחשוב להגיע לטיפול גם כאשר המשבר בשיאו. טיפול נכון, יוכל לחלץ אותנו כמעט מכל משבר. טיפול מוקדם, ידע למנוע את המשבר.

 

טיפול וסטיגמה

בעבר, לטיפולים הוצמדה סטיגמה לפיה הם לא מועילים וסתם גונבים בהם כסף. לסטיגמה היה על מה להסתמך, שכן לא חסרים שרלטנים בשוק. לכן, קריטי לבחור במטפל מוסמך, עליו שמעתם המלצות.

 

לסיכום

טיפול רגשי למבוגרים מעביר את המטופל מסע לפתרון בעיות ושינוי מסלול חיים. חשוב לעבור אותו כעניין שבשגרה, וכן לקראת או תוך כדי משברים. טיפול נכון יציל את עולמכם הרגשי. בהצלחה!

פאזל

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.