מהי הדרך הבריאה והנכונה לבצע תהליך גירושים

תוכן עניינים

גירושים הפכו להיות דבר ששומעים עליו הרבה, לצערנו או לא, מדובר בעובדה קיימת. לצד הזוגות הרבים ששומעים עליהם שהסתכסכו בגלל כסף, בגלל הילדים, בגלל המשפחה המורחבת ועוד ישנם לא מעט זוגות שמגיעים לתהליך הזה מוכנים ככל האפשר ומגויסים להצלחה כדי שגם להם יהיה טוב יותר וקל יותר וכמובן לילדים שגם ככה לא ממש מבינים מה הולך לקרות.

אם כן תהליך זה לא חייב להיות קשה, מביך, מסעיר וכדומה אלא, יכול להיות גם מהיר עם הסכמות וגמישות.

 

מאיפה מתחילים?

אם הנכם בזוגיות שלא מאושרת ואיננה מספקת מכל מיני סיבות וכבר חשבת על הפרדת כוחות, כדאי בראש ובראשונה לדבר על כך עם בן או בת הזוג, שיחה כנה, פתוחה ואמיתית. נכון ששיחה כזאת איננה נעימה בהכרח אבל זה משהו שאי אפשר בלעדיו.

הרבה פעמים, זוגות מגיעים לשלב הזה ומגלים שהצד השני בכלל לא מרגיש כך ומאוד יכול להיות שמדובר במשבר שיכול להיפתר די בקלות על ידי יועץ חיצוני בתחום הנישואים. אך אם בכל זאת החלטתם שנפרדים כדאי שתחליטו שמסיימים בטוב וכדאי גם לקחת שירותי גישור גירושין שמקל מאוד בסיטואציות אלו.

מאיפה מתחילים

אחרי כל הסיפורים ששמענו, איך נפרדים בטוב?

הדבר הראשון שכדאי לעשות זה לקחת יועץ חיצוני שיעזור להתגבר על הנקודות ועל המקומות שיש בהם מעט ויכוחים וגם כדי לחזק את הנקודות והמקומות הטובים יותר כמו הילדים. למעשה, אם מדובר על תהליך גירושין בהסכמה של שני הצדדים, התהליך יכול להיסגר ולהיחתם על הצד הטוב ביותר ורוב ההחלטות שיוחלטו יהיו בהסכמה רחבה.

קחו בחשבון שאם יש ברשותכם נכסי נדל"ן רוב הסיכויים ששניכם תתחלקו חצי חצי הן מבחינת הנכסים עצמם והן מבחינת תכולת הדירה. כמו כן, אם ברשותם עסק, התמונה מעט משתנה משום שבדרך כלל יחסי הכוחות של הזוג לא זהים ולכן יהיו כאן יותר חיכוכים אבל לא כאלה שלא ניתנים לפשרות ולהסכמות.

אחרי כל הסיפורים ששמענו, איך נפרדים בטוב

המטרה הסופית

היעד הסופי שאנחנו רוצים להגיע אליו הוא למעשה שכל אחד משני הצדדים יהיה מאושר לפחות בשמונים אחוזים, הרי כל התהליך התחיל כי לכל אחד מבני הזוג לא היה טוב ולכן החליטו להיפרד ולכן אין שום סיבה לאמלל אחד את השני בתהליך מורכב ולא נעים.

בנוסף, עלינו לקחת בחשבון את הדבר הכי חשוב בחשבון והוא – הילדים המשותפים! הילדים סופגים את התהליך הזה ולכן אין יותר טוב מתהליך בריא, באפס התנגדויות והתנגשויות.

 

לסיכום

הליך גירושין בריא ככל הניתן, לא נמצא רק בגדר חלום אלא יכול להפוך למציאות עבור כל אחד. בהליך כזה חייבים שני הצדדים להבין שככל שיגברו הוויכוחים וההתנגדויות, כך התהליך יימשך זמן רב יותר ועם תוצאות לא מספקות. ותמיד זכרו שאם יש ילדים בתמונה, עלינו לפתח יתר רגישות עבורם ובשבילם.

מהי הדרך הבריאה והנכונה לבצע תהליך גירושים

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.