מהם הטיפולים הקיימים בשוק לסרטן הפין

תוכן עניינים

הפין הנו איבר המין הגברי שעליו נבנו סיפורים רבים במהלך השנים, סיפורים הקשורים להרגשת הגבריות של האדם, לבניית הביטחון העצמי שלו והיכולת

ליהנות מקיום יחסי מין טובים ובריאים.

ניתן רק לדמיין מה עובר בראשו של גבר שמתגלה אצלו מחלת הסרטן בפין, סביר להניח שמדובר במפח נפש לא קטן שעלול להוביל לדיכאון קליני ולבעיות רגשיות נוספות מעבר לבעיה הפיזית.

אבל, אולי זה לא סוף העולם וקיימים טיפולים שעשויים לרפא את סרטן הפין, על כך במאמר הבא.

 

מהו סרטן הפין?

סרטן הפין הנו מחלה מאוד נדירה ולרוב מדובר בסרטן של תאי הקשקש, תאים אלה נמצאים על העור ועל גבי מספר אברי גוף. במקרים נדירים עוד יותר מתגלה מחלת סרטן הפין מסוג מלנומה. בדרך כלל סרטן הפין מאובחן בקרב גברים שעברו את גיל 65 אך אין זה אומר שגברים צעירים יותר חסינים לחלוטין מפני המחלה.

 

מהם גורמי הסיכון של המחלה?

  • גורם סיכון שכיח הנו נגיף הפפילומה האנושי שנפוץ בקרב מרבית האנשים שפעילים מינית. חלק מהזנים של נגיף זה מעלים את הסיכוי לחלות בסוגים שונים של מחלת הסרטן אולם, מרבית האנשים שמהווים נשאים של הנגיף לא יחלו בסרטן. במקרים מסוימים של סרטן הפין מודגם זיהום של נגיף הפפילומה האנושי. חלק מהזנים של נגיף זה גורמים ליבלות על איבר המין וזה מגביר את הסיכוי לחלות בסרטן הפין.
  • עורלה הדוקה כלומר, עורלה של גברים לא נימולים מגבירה את הסיכון לסרטן הפין.
  • עישון מגביר מאוד את הסיכון לסרטן הפין.
  • שינויים בעור הפין שנראים לעין יכולים לייצר את סרטן הפין במידה והם לא מטופלים כראוי. מדובר בכתמים קשקשיים אדומים או לבנים המתפתחים על ראש הפין, או כתמים אדומים ולחים על עור הפין, בשני המקרים צריך לגשת מיד לרופא.

 

סימני המחלה

סימן מחשיד מרכזי הוא עיבוי או שינוי צבע של עור הפין. סימנים נוספים הנם גידול שנראה לעין על הפין, כאב בראש הפין או במערכת צינוריות הפין. במידה וקיים גידול נראה לעין הוא עשוי לדמם או להפריש הפרשות אולם, חשוב לדעת שמרבית המקרים של סרטן הפין אינם מייצרים כאב פיזי.

סרטן בפין עשוי להראות כגידול שטוח בצבעים כחול וחום, או כפריחה אדומה, או באמצעות בליטות קטנות וקשיחות על הפין. בכל אחד מהמקרים הללו חשוב מיד לפנות לרופא מכיוון שגילוי מוקדם יכול בהחלט להביא לריפוי מלא של המחלה.

 

טיפול

מרבית המקרים של סרטן הפין יובילו את המטופל לשולחן הניתוחים, בחלק מהמקרים ניתן יהיה להסתפק בטיפול כימותרפי או בקרינה. טכנולוגיית הניתוחים היום כוללת לא רק את ריפוי המחלה אלא, במידת הצורך, גם את שימור מראה הפין או במקרים מסובכים יותר את שחזורו. כמו כן, ניתן במקרים בהם הסרטן התפשט לבצע כריתה מקומית נרחבת בה יוסר הגידול הסרטני עם גבולות רקמה בריאה סביבו למניעת חזרת המחלה. טיפול נוסף שמקובל במקרים של סרטן הפין הוא הסרת בלוטות הלימפה מהמפשעה בכדי לבדוק שהגידול לא הגיע גם אליהן.

טיפול חדש יחסית הנו הטיפול הפוטודינמי, הטיפול מתבצע באמצעות לייזר ותרופה רגישה לאור באמצעותם הורסים תאים לא תקינים. הטיפול כולל מריחת משחה מיוחדת כשלוש עד שש שעות לפני הטיפול. הטיפול ניתן במשך זמן מוגבל תלוי במקור האור, בסיום הטיפול, המקום מכוסה בחלוק במטרה להגן על האזור. לעיתים טיפול אחד מייצר ריפוי ולעיתים, נדרשים מספר טיפולים עד לריפוי מלא.

 

טיפול חדשני לגילוי מוקדם ביותר

טיפול חדשני שניתן לקבל רק בגילוי ממש מוקדם של הסרטן הנו טיפול בהקפאה. אלקטרודה מוחדרת לתוך הגידול ומקפיאה אותו במטרה להרוס אותו לחלוטין.

 

לא נעים אולם ניתן לטיפול

סרטן בפין זה ענין מאוד לא נעים וגם הטיפולים עלולים להיות פולשניים ולא נעימים אולם, אחוזי ההצלחה בריפוי המחלה גבוהים למדי ולכן, אל תהססו ברגע האמת, היבדקו והינצלו.

איבר מין

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.