מהפך – הכל על כלבי תמיכה רגשית להלומי קרב

תוכן עניינים

כלבים שמבצעים משימות עבור בני אדם הם לא דבר חדש, אולם בשנים האחרונות התגלתה יכולות מיוחדת של כלבים. תמיכה רגשית למי שסובלים מפוסט טראומה היא כנראה לא הדבר הראשון שהייתם חושבים שכלבים מסוגלים לבצע, אולם לאחר תהליך אילוף מסוים מסתבר שהדבר הזה אפשרי. אם זה נשמע לכם כמו דמיון, אנחנו כאן כדי לספר לכם על זה.

 

הלם קרב

הלם קרב או בשמו הידוע יותר פוסט טראומה הוא מצב נפשי שבו אדם שחווה קרב סובל מהתקפים חוזרים ונשנים של הקרב. ההתקפים הללו מגיעים בלי התראה, ואצל כל אחד הם באים לידי ביטוי בצורה אחרת. במקרים רבים הלם קרב פוגע בתפקוד היומיומי ומונע ממי שסובל ממנו לפגוש אנשים ולנהל שגרת חיים נורמלית.

הכלב לא יכול למנוע באופן מוחלט את המצב הזה אולם יש גם אופנים שבהם הוא יכול לסייע. http://my-puppy.co.il כאן תוכלו לקרוא מידע נוסף, אבל בינתיים, הנה מה שכדאי לדעת על כלבים להלומי קרב.

הלם קרב

הפחתת חרדות

הדבר הראשון שאותו הכלבים מסוגלים להעניק למי שנוהג אותם הוא תמיכה רגשית והפחתה של חרדות. הפחד מפני התקף גורם להלומי קרב להסתגר ולא לצאת למקומות בהם יש אנשים. כאמור, ההתקפים מגיעים באופן בלתי צפוי, והנוכחות של הכלב שמלווה את הלוחם יכולה לסייע. יתר על כן, הנוכחות של הכלבים לא רק מסייעת בשעת ההתקף, אלא גם יכולה לגרום להפחתה בשיעור שלהם.

 

דאגה לכלב

הדאגה לכלב מאפשרת ללוחם להסיח את הדעת והמחשבות מהמראות הקשים אותם הוא חווה ולהיות מרוכז בנתינה ודאגה לכלב שלו. מעבר לחשיבות הרבה שיש למשימה הזו היא מאפשרת לו לא לחשוב כל הזמן על הדברים שהוא חווה, וכך נותנת לו הזדמנות קצת לברוח מאותן חוויות קשות.

 

תהליך האילוף

תהליך האילוף של הכלב נעשה יחד עם הלוחם. התהליך יכול לקחת לא מעט זמן, ובמהלכו הכלב ילמד כיצד להתמודד עם התקפים מצד הלוחם, וגם הלוחם ילמד איך להתנהג עם הכלב ככה שבשעת התקף הוא יוכל לסייע לו.

 

אלו כלבים מתאימים

במקרים שבהם יש לכם כלב ואתם מעוניינים לאלף אותו למתיכה רגשית, חשוב להבין שלא בטוח שהכלב שלכם אכן מתאים למשימה הזו. מרכזי האילוף משתמשים בכלבים מסוימים למטרה הזו, כאלו שבאמת מתאימים לה. עם זאת, תמיד כדאי לבדוק האם הכלב שלכם יוכל לעבור את תהליך האילוף, כיון שככה תוכלו לקבל את התמיכה הרגשית מכלב שאתם כבר מכירים.

 

לסיכום

דרכי הטיפול בהלומי קרב שונות ומגוונות, אולם אחת המובילות שבהן בשנים האחרונות נעשית בעזרת כלבים. הכלב שמתפקד בתור כלב שירות אמור לסייע בהפחתת התקפי החרדה אצל הלומי הקרב, והדאגה לכלב אמורה להשכיח מהם קצת את המראות הקשים שהם חוו. תהליך האילוף הוא תהליך מורכב, ולא כל כלב יכול לעבור אותו.

כלבים

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.