מה חדש בתחום הייבוש התת-רצפתי

תוכן עניינים

מעבר לכאב ראש רציני ויקר, מים מתחת למשטח גם יכולים להיות מסוכנים לדרי הבית. חשוב לדעת את תסמיני הבעיה כדי לדעת גם לטפל בבעיה וגם לדעת מה חדש, ישן, עדכני וחם בעולם הייבוש התת-רצפתי.

 

לא רק בעיה אסתטית

אז ממה נגרמת רטיבות מתחת לרצפה? רטיבות או לחות מתחת לרצפת הבית נגרמת כתוצאה מתקלה במערכת המזגנים או הצנרת המותקנת בבית. המים מחלחלים מתחת לרצפה ומאחורי הקירות וגורמים לנזק המבנה והחלשת יסודותיו, דבר המהווה סכנה ממשית לדרי הבית. כמו כן, הדבר גורם לבעיה אסתטית הכוללת בועות על הקיר, שינוי צבע הקיר ואף עשויה לגרום לעובש.

 

רק בריאות

מעבר לסכנה המצויה בהיחלשות המבנה, מים הכלואים מתחת לרצפה או בתוך הקיר גורמים לעובש. חשיפה מרובה של הגוף לעובש עשויה לגרום נזקים בריאותיים כגון בעיות נשימה וגירוד בעור ובמצבים חמורים של חשיפה לפגיעה נוירולוגית ומוות.

 

אז מה עושים?

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להתקשר לאינסטלטור על מנת שיאתר את מקור הרטיבות ויטפל בבעיה. לאחר מכן, מומלץ להזמין מומחה לטובת ייבוש הרטיבות.

 

שלב ראשון

עם הטכנולוגיה של ימנו ניתן לטפל בבעיה זו בצורה יסודית. בדרך כלל המומחה ייקדח באזורים מוסתרים מהעין בהם עשויה להצטבר הרטיבות (למשל מתחת לרהיטים כמו ארון או מיטה) וייקח דגימות של הלחות המצויה שם, על מנת שיזהה מה אחוז הלחות המצויה באזור והשוואתו לתקן הישראלי.

 

שלב שני (במידה והכרחי)

אם הלחות מעל הרמה המותרת של התקן הישראלי, אזור הרטיבות יחובר אל מכונה מיוחדת אשר אחראית על ייבוש ואידוי של האזור הפגוע בביתכם. בשל אורכו של הטיפול, הנמשך לעתים מספר ימים, המערכת יחסית מותאמת לחיי הדיירים וחסכונית בחשמל ויחסית שקטה. נוסף על כך, ניתן לכבות את המכונה לפני שהולכים לישון ולהדליק אותה בבוקר. המכונה מציעה גם טיפול אנטי-בקטריאלי לאזור, על מנת למנוע התפשטות החיידקים.

 

הנזק לא רק במבנה הבית, אלא גם ברהיטים?

אל דאגה. זו העבודה של נותן השירות. בדרך כלל ישנם פתרונות שונים, מגוונים ומתקדמים בהתאם לרהיט ולרמת הפגיעה בו. מומלץ כשזה מגיע לבקש ממנו שיבדוק את הרהיטים, או במידה ושמתם לב לפגיעה בהם להפנות את תשומת לבו לכך.

 

יתרונות הטכנולוגיה

היתרונות בשימוש במכשיר ייבוש תת-רצפתי רבים ומשתלמים. כך למשל, אתם חוסכים לעצמכם את העלות הכרוכה בשיפוץ הבית ובמעבר ממנו במהלכו. כמו כן, לקיחת דגימה של הלחות מבטיחה שתהיו ברמה התקינה של התקן הישראלי והבטחת בטיחותכם.

 

זמן=כסף

ייבוש תת-רצפתי חוסך לכם גם בזמן. כיצד? מזכירה לכם שמעברי הדירה בשל שיפוצים גוזלים זמן של אריזה, פריקה, נסיעה – והרבה כאב ראש. לא כל שכן התעסקות עם השיפוץ עצמו.

 

ידע הוא כוח

ובמקרה זה, הכוח הוא בחסכון אלפי שקלים הרבה זמן ולא פחות חשוב – הרבה כאב ראש. רטיבות מתחת לרצפה או בתוך הקירות זו בעיה שלא כדאי להזניח וחשוב לטפל בה לטובת בטחוכם ובריאותכם. לעוד פרטים כנסו לאתר cool baby.

ייבוש תת רצפתי

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.