4 מחלות ותסמונות שיכולות להזיק לביטחון העצמי

תוכן עניינים

יש לא מעט מחלות ותסמונות שגורמות לסובלים מהם להרגיש אי נוחות מבחינה פיזית, אבל הדבר לא מסתיים רק בזה. שכן, אלו עשויות להוביל לא פעם לנזק רב בכל הנוגע לפן הנפשי. יצאנו לבדוק את הנושא באופן מעמיק, כדי להעלות את המודעות לנושא וחזרנו עם 4 מחלות ותסמונות שיכולות לפגוע בביטחון העצמי. הישארו אתנו ותגלו מה הן, כדי שתוכלו לטפל בעצמכם או בסובבים אתכם שלוקים בהן.

 

תסמונת טורט

תסמונת הטורט הפכה להיות מעט יותר מוכרת בשנים האחרונות. יש מי שאומרים שהדבר אירע בעקבות הופעתו של מנחה טלוויזיה מוכר שמשוחח על עניינים יום יומיים אל מול המצלמה בזמן שהוא חווה טיקים לא רצוניים. התסמונת המדוברת עשויה להזיק לביטחון העצמי, מכיוון שזו כוללת לא פעם אמירת מילים גסות מבלי להתכוון.

אם שמעתם אדם שלוקה בתסמונת זו אי פעם, אתם וודאי יודעים כי הוא עשוי לקלל אתכם משום מקום (נציין כי הוא אינו מתכוון לכך, זה חלק מהתסמונת). מי שלא מכירים בתסמונת זו עשויים להתרחק מאותו אדם, כדי להימנע משיח עמו. הדבר מוביל לא פעם לפגיעה משמעותית בביטחון העצמי, כך שהלוקה בתסמונת עשוי למצוא את עצמו חווה קשיים ולעיתים אף דיכאון.

מחלות ותסמונות

פטרת ציפורניים

התופעה המוכרת עשויה להישמע לכם כ"פשוטה למדי". שכן, ניתן לטפל בפטרת ולהמשיך בהתנהלות יום יומית באין מפריע. אנחנו כאן כדי להתמקד בתקופה שבה הפטרת נוכחת. שכן, זו תקופה לא פשוטה שעשויה להוביל לירידה משמעותית בביטחון העצמי.

מי שחוו פטרת בציפורניים (של הידיים ו\או הרגליים) ציינו בפנינו כי הם ניסו להסתיר זאת בכל דרך אפשרית. ההערות מהסביבה וחוסר הנעימות מובילה לתחושות לא נעימות. אם אתם סובלים מפטרת בציפורניים, כדאי שתלחצו על הלינק הבא ותחזקו את הביטחון העצמי שלכם באופן משמעותי: https://pateret.co.il.

 

פיברומיאלגיה

המחלה שנקראת לא פעם גם "דאבת שרירים" עשויה להיות חדשה לכם. אם כך, נגלה לכם כי זו גורמת לכאבים מופשטים בחלקים שונים של מערכת השרירים, השלד והמפרקים. כאבים אלו עשויים להוביל את הסובלים מהם להישאר בבית ולהימנע מיצירת קשרים חברתיים, בגלל הקושי ללכת בזמן שהכאב תוקף (במפתיע).

מחלות ותסמונות

בולימיה

רבים מאתנו שמעו על הבולימיה שנחשבת לאחת המחלות האכילה המוכרות ביותר. מחלה זו נובעת לא פעם בעקבות חוסר ביטחון עצמי והיא עשויה לדרדר את המצב ככל שהיא מחמירה. מי שסובלים ממחלה זו צריכים לפנות בהקדם לגורם מקצועי ומוסמך שיסייע להם ויחזק לא רק את מערכת החיסון שלהם, אלא גם את הנפש.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את 4 המחלות והתסמונות שיכולות להזיק לביטחון העצמי שלכם. עכשיו, כשאתם מכירים בהם, תוכלו להיות מודעים למצב ולסייע לעצמכם או לאחרים שסובלים מאחת מהמחלות והתסמונות האלה. נאחל לכם בהזדמנות זו רק בריאות לגוף ולנפש.

מחלות ותסמונות

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.