מה לומדים בקורס NLP?

תוכן עניינים

מעוניינים להירשם לקורס טיפול אלטרנטיבי, אבל לא יודעים בדיוק במה לבחור, כמה זמן ייקח הקורס ואילו עבודות צפויות להיפתח עבורכם בסיומו? הנה כל מה שצריך לדעת על קורס NLP, אחת משיטות הטיפול האלטרנטיביות שכובשות את ישראל וארה"ב בשנים האחרונות.

באופן כללי, קורס NLP הוא דרך אשר מאפשרת לשפר את הידע והכישורים של אנשי טיפול בתחום שנקרא: "עיבוד השפה הטבעית". עם זאת, קורס אנ.אל.פי עשוי להתאים גם לאנשים שאינם מגיעים מעולמות טיפוליים. בין אם אתם מגיעים מרקע כזה או אחר, קורסים NLP בנויים לרוב מסילבוסים הכוללים:

  • יסודות תחום ה-NLP.
  • מתודות שונות להבנת האופן שבו המוח מקדד מידע.
  • מודלים שונים של תקשורת.
  • שיטות לחיזוק יכולות, כמו גם שחרור עכבות וחששות.
  • למידת טכניקות של "שפת השפעה".
  • טכניקות עבודה לבעיות עכשוויות.

 

מהו NLP ועל מה הטיפול מתבסס בפועל?

טיפול NLP הינו טיפול אלטרנטיבי, יש היגידו אפילו חלק מהתחום שנקרא פסיכותרפיה. במילים די פשוטות, התחום הזה למעשה מתמקד בסוגים של דפוסים במחשבה, בשפה, בהתנהגות ובפעולות של אנשים אשר עוברים את הטיפול.

כנגזרת מכך, טיפול NLP משמשת כדי לעזור לאנשים לזהות ולשנות את הדפוסים הבסיסיים שבהם הם משתמשים כדי לחשוב ולתקשר עם עצמם, כמו גם עם הסביבה. על ידי זיהוי של דפוסי חשיבה והתנהגות שנחשבים פחות מועילים או אפילו כאלו שגורמים לחרדות, ניתן גם לבצע שינויים מסוימים בהתנהלות הכללית של מטופלים.

מה לומדים בקורס NLP?

NLP: שינוי תבניות, דפוסי מחשבה וקיבעונות

בסופו של דבר, אפשר להגיד שטיפול ה-NLP מבוסס על הרעיון הבא: לכולנו יש מודלים פנימיים שונים, לעיתים מודלים מקובעים מאוד. המודלים האלוף אשר מושרשים בילדות שלנו, בחוויות העבר, בפחדים שלנו מהעתיד ועוד – קובעים את ההתנהלות הכללית שלנו.

כדי להבין איך העולם שלנו עובד, כולנו בעצם מייצרים כל מיני תבניות והגדרות, באמצעותם אנו מקבלים את ה"תשובות" שלנו ומעריכים סיכונים, יתרונות בביצוע פעולה מסוימת וכן הלאה. לא פעם, אותן תבניות מהוות גורם מעכב או גורם שמוביל לחרדות. ובדיוק כאן, טיפול NLP נכנס לתמונה.

 

לבסוף, כיצד להשיג מטרות בעזרת טיפול NLP?

בעזרת טיפולי NLP, אנשים יכולים ליצור דרכי חשיבה חדשות ודפוסי התנהגות חדשים, כאשר אלו מאפשרים להם להשיג את המטרות והיעדים שלהם. לא פעם, אנשים נמנעים בכלל מלנסות להשיג את המטרות שלהם, לרוב עקב פחדים שונים.

זהו תפקידו של מטפל ה-NLP בעצם, להוביל אנשים לממש את עצמם, את המטרות שלהם, השאיפות ולפתור כל גורם מעכב כזה או אחר. אמנם לא מדובר בטיפול שהוכח קלינית, אבל אנשים רבים בישראל ובעולם מוצאים בו תועלת. כדי להפיק את המרב מהטיפול, ההמלצה היא לחפש מטפל NLP עם ניסיון של שנים. כמו כן, כדאי לבדוק מראש במה אותו מטפל מתמקד, עד כמה הטיפול מתאים לסוג הבעיה וכולי.

מה לומדים בקורס NLP?

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.