מחלות המזכות פטור ממס הכנסה בישראל

תוכן עניינים

החיים בישראל של 2023 הם לא דבר פשוט. המחירים ויוקר המחיה עולים, המשכורות לא גדלות, ורבים מתקשים לגמור את החודש. כמו תמיד, מי שסובל הכי הרבה הם אלו שמאז ומעולם לא היו עשירים, ותמיד חיו באופן מחושב, אבל עליות המחירים האחרונות גרמו להם למכה כלכלית קשה.

הרבה פעמים מדובר באנשים שסובלים ממוגבלויות וממחלות שונות שמקשות עליהם לעבוד ולהרוויח משכורות גבוהות. חשוב לדעת שלמי שחולה במחלות מסוימות יש גם זכויות. אחת הזכויות הבסיסיות והמשמעותיות ביותר היא פטור ממס הכנסה – זכות שיכולה לחסוך לא מעט כסף כל חודש.

 

מהו מס הכנסה?

מס הכנסה הוא אחת הדרכים הבסיסיות ביותר של כל מדינה למלא את הקופה שלה. בעצם כל חברה או אזרח פרטי במדינה נאלץ לשלם מס קבוע שיורד מהמשכורת שלו, במקרה של אזרח פרטי, לטובת הקופה הציבורית. במדינת ישראל מס ההכנסה הוא פרוגרסיבי, זאת אומרת שהוא נקבע על פי ההכנסות של האדם. מי שמרוויח 10,000 ₪ בחודש ישלם פחות מס הכנסה מאדם שמרוויח 20,000 ₪ בחודש.

מס הכנסה

מי פטור מתשלום מס הכנסה?

מדינת ישראל מכירה בכך שמס הכנסה הוא נטל לא קל עבור אנשים שמרוויחים משכורות נמוכות יחסית, ולכן ישנן קבוצות מסוימות שמקבלות אישור פטור ממס הכנסה ולא צריכות לשלם אותו. אחת הקבוצות הללו היא אנשים בעלי מוגבלויות קשות יחסית. קבוצה נוספת שזכאית לפטור ממס הכנסה כוללת אנשים שסובלים ממחלות שונות.

 

איזה מחלות מזכות בפטור ממס הכנסה?

חשוב לדעת שיש כל מיני בעיות רפואיות או מחלות שמזכות את מי שסובל מהן בפטור ממס הכנסה. בין המחלות הללו ניתן למצוא קרוהן, סוכרת, סרטן, פרקינסון, טרשת, מחלות לב וריאות, בעיות אורתופדיות, ועוד. מי שסובל מאחת מהמחלות הללו במשך זמן של מעל ל- 185 יום יכול לקבל פטור מתשלום מס הכנסה.

מחלות

איך מוציאים את הפטור?

כדי לקבל בפועל את הפטור ממס הכנסה ולממש את הזכאות, יש למלא טופס ייעודי ולצרף אליו את המסמכים והטפסים הרלוונטיים, את הטופס אפשר להגיש באופן מקוון או להביא ללשכת פקיד שומה. חשוב לדעת שהפטור יכול לחול גם רטרואקטיבית, כך שאולי מגיע לכם לקבל החזרי מס על שנים שבהן שילמתם מה הכנסה למרות שבפועל הייתם פטורים.

חשוב לדעת שלא תמיד התהליך עובר באופן חלק, ולעתים יש צורך להתמודד עם הבירוקרטיה הישראלית המתישה. לעתים גם יבקשו מכם עוד אישורים רפואיים או התייצבות בוועדות רפואיות. מן הסתם לאדם חולה לא תמיד יש כוח להתמודדות הזו, ולכן חשוב לדעת שישנם ארגונים שמסייעים בכל התהליך ומלווים אתכם באופן מקצועי ומנוסה עד לקבלת הפטור.

 

סיכום

חשוב מאוד לדעת ולהכיר את הזכויות שלכם, ואת מה שמגיע לכם לקבל מהמדינה. אם אתם סובלים חלילה ממחלה כזו או אחרת, בדקו האם מגיע לכם פטור.

מס הכנסה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.