אלו המחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

תוכן עניינים

מחלות קשות ומחלות כרוניות מציבות אתגרים קשים בפני אלו המתמודדים איתן. כמו כן, האתגרים באים לידי ביטוי בתחומי חיים שונים, לרבות המישור החברתי, הרפואי, המנטלי וכמובן הכלכלי. כדי להקל אפילו במעט על כך, המדינה קבעה כי ישנן מחלות אשר בגינן ניתן לקבל פטור ממס הכנסה באופן שיביא להקלה המישור הכלכלי. אז אילו מחלות מזכות בפטור ממס הכנסה?

 

קצת על מס הכנסה

רגע לפני שנגיע אל מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה חשוב להבין את הרציונל העומד מאחורי המיסים. באופן כללי, מס הכנסה הוא סכום של כסף הנגבה מאזרחי המדינה כדי לממן שירותים ציבוריים שונים.

כמו כן, מדינות שונות אלו מאלו באופן בו הן בוחרות לגבות מיסים, כך שיש מדינות שבוחרות לקחת נתח משמעותי מהעשירים ונתח קטן יותר ממיעוטי היכולת, ויש מדינות שלא נוהגות כך. מדינת ישראל, מעצם הנכונות שלה להגמיש את תשלומי המיסים ולהקל על אוכלוסיות מסוימות, כמו כאלו בעלי מחלות הזכאיות לפטור, בעלת מאפיינים של מדינת רווחה בהקשר זה.

אלו המחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה במדינת ישראל הוא מצב קבוע או זמני, אשר במסגרתו אלו שזכאים לפטור לא משלמים מס הכנסה. כמו כן, במצב של פטור ממס הכנסה עקב מצב רפואי, הפטור ניתן בלי קשר לגובה ההכנסה של בעל הפטור, כך שגם ברמת הכנסה גובה למדי עדיין תעלה דרישה לתשלומי מיסים.

 

מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

כאמור, מקרים של מחלות קשות או כרוניות, המדינה קבעה כי המתמודדים עם המחלות יהיו זכאים לפטור ממס הכנסה. חשוב להבהיר, ישנן כ-60 מחלות אשר נכנסת תחת ההגדרה של מחלות כך שבמידה ואתם מתמודדים עם מחלה קשה קיים סיכוי סביר כי אתם זכאים לפטור ממס הכנסה.

אלו המחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

רשימת המחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

נכון למועד כתיבת מאמר זה, אלו המחלות  שיכולות לזכות בפטור ממס הכנסה: סרטן, סוכרת, מחלות נפש, השלמת מח עצם, פיברומיאלגיה, אירוע מוחי, שבץ מוחי, אי ספיקת כליות, תרשת נפוצה, מחלות ריאות, דום נשימה, השמנת יתר, דלקת פרקים, קרוהן, ניתוח החלפת מפרק, מומים מולדים, אובדן גפיים, ניוון שרירים, פרקינסון, כריתת רחם\שד\שחלות\, עיוורון, בעיות ברכיים, אין אונות, פריצת דיסק, מפרצת, אי ספיקת לב\כבד, דלקת כרום המוח, צהבת, שיתוק, פוליו, השתלת לסת, אבדן שיניים, כוויות קשות, פגיעה מוחית, טורט, פגיעה קוגניטיבית, אי ספיקת ריאות, השתלת לב\ריאה\כליה\כבד\לבלב, השתלת קרנית, אובדן דיבור, אובדן שמיעה, מחלות נוירולוגיות, יתר לחץ דם ראותי, ניתוח שינוי מין, תרומת איברים, שילוב של מספר מחלות המזכות ב-90% נכות, בן זוג נכה, ילד נכה, מצב סיעודי.

 

לסיכום – קבלו את שמגיע לכם

התמודדות עם מחלה קשה היא התמודדות קשה בעלת השלכות רוחביות על כל תחומי החיים. כדי להקל על המצב, ניתן וצריך לממש את הזכויות הניתנות על פי חוק ולבחון אפשרויות לזכאות ממס הכנסה, בהצלחה!

אלו המחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.