מי היא אוכלוסיית הסיכון של מחלת הגאוט?

תוכן עניינים

גאוט היא מחלה לא ממש מוכרת, אבל כדאי מאוד להכיר אותה ולדעת איך אפשר להיזהר ממנה, ובמקרה הצורך גם לטפל בה. גאוט היא בעצם מחלה כרונית דלקתית, שהביטוי העיקרי שלה הוא התקפי כאב חזקים המתמקדים בעיקר בכפות הרגליים. 

 

אז מה זו המחלה הזו?

מחלת גאוט, ששמותיה בעברית הם צינית או שיגדון היא מחלה כרונית, המחלה מתבטאת בהצטברות חומצות שתן במפרקים ובגוף, ובהתקפים של כאבים במקומות שונים. בזמן התקף כאבים יופיעו גם אודם ונפיחות, לרוב בבוהן בכף הרגל, ולפעמים גם במפרקים אחרים בגוף. מה שגורם לדלקת הוא בעצם שקיעת גבישי חומצה אורית בנוזלי המפרק, זה קורה בעיקר בגלל רמת חומצה גבוהה בדם, וכך החומצה הזו מגיעה למפרקים.

כאשר הגוף פועל באופן תקין החומצה שנוצרת בו אמורה לצאת ממנו באופן טבעי. מי שסובל ממחלת הגאוט צריך לדעת שישנם סוגי מזון שונים שמגבירים את רמת ההיווצרות של חומצת שתן בגוף. מזונות אלה כוללים בשר, דגים, ועוד, ולכן מי שסובל מגאוט צריך להקפיד על תזונה נכונה ומאוזנת.

אז מה זו המחלה הזו

מי היא אוכלוסיית הסיכון של מחלת הגאוט?

מחלת הגאוט לרוב לא תפגע בצעירים, והחולים הם בדרך כלל אנשים מבוגרים. בנוסף, רוב מוחץ של החולים, 4 מתוך 5 חולים, הם גברים. אחוזי החולים בישראל הם כ- 2 אחוז מקרב האוכלוסייה, אך האחוז משתנה בין מקומות ואוכלוסיות שונות.

כך למשל, יש מדינות שבהן החולים מהווים כ- 4 אחוז מהאוכלוסייה הכללית. ישנם כמה גורמים אפשריים למחלה, וביניהם: השמנת יתר, גיל, תזונה לקויה, מחלות לב, גנטיקה, סוכרת, מתח ולחץ, ואימוני כושר בעצימות גבוהה מדי. חשוב לדעת שהמחלה היא לא אירוע חד פעמי, ואם לא מטפלים בה הסבירות שהיא תחזור ותתקוף שוב גבוהה מאוד.

מי היא אוכלוסיית הסיכון של מחלת הגאוט

איך מאבחנים את מחלת הגאוט?

אבחון המחלה נעשה לרוב דרך בדיקות דם. כאשר אדם מגיע לרופא לו ומתלונן על כאב חזק בבוהן הרגל, והבוהן נפוחה ואדומה ללא סיבה סבירה כמו מכה, המטופל נשלח לבדיקת דם שנועדה לבדוק את רמת חומצת השתן בדם. האבחון מורכב יותר במצב שבו הכאבים מופיעים במפרקים אחרים ולא בבוהן כף הרגל האופיינית.

 

אז איך מטפלים במחלת הגאוט?

מכיוון שמחלת הגאוט מוכרת לבני האדם הרבה לפני העידן המודרני, יש גם טיפול בגאוט שפותח כבר לפני שנים רבות. ישנן תרופות טבעיות לגאוט, שיחד עם הקפדה על תזונה נכונה ומאוזנת עושות פלאים. התרופות הטבעיות מסייעות בהורדת חומצת השתן בדם ואם המטופל יקפיד על התזונה המתאימה, הוא יוכל לטפל במחלת הגאוט ולהשאיר אותה מאחוריו.

 

סיכום

מחלת הגאוט היא מחלה שנגרמת מעלייה של רמת חומצת השתן בדם. המחלה גורמת לכאבי מפרקים חזקים, ולא תמיד קל לאבחן אותה. אבל מה שהכי חשוב לזכור הוא שיש למחלה טיפול טבעי ופשוט, ושאין סיבה שתמשיכו לסבול!

מי היא אוכלוסיית הסיכון של מחלת הגאוט

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.