מתגברים על הפחד: הכל על פוביה מרופאי שיניים

תוכן עניינים

פוביה דנטלית, הידועה גם בשם חרדה דנטלית, היא מצב המשפיע על אנשים רבים ברחבי העולם. זהו בעצם חשש מטיפולי שיניים, רופאי שיניים, וכל מה שקשור לשיניים. פחד זה יכול להיות כה חמור, עד שהוא מונע מאנשים לפנות לטיפול שיניים, מה שעלול להוביל לבעיות שיניים חמורות. עם זאת, עם הבנה וטיפול נכונים, ניתן להתגבר על פוביה דנטלית.

 

הגורמים

הגורמים לפוביה דנטלית מגוונים, ויכולים לכלול חוויות טראומטיות בעבר, פחד מכאב, פחד ממחטים או מקדחות, פחד מאיבוד שליטה ופחד ממבוכה. ייתכן שלחלק מהאנשים היה ניסיון רע עם רופא שיניים בעבר, מה שעלול לעורר חרדה כאשר הם מתמודדים עם האפשרות להגעה לטיפול שיניים נוסף. אחרים עשויים לפחד מהכאב שיכול להיות קשור לטיפולי שיניים מסוימים, כגון טיפולי שורש או עקירות.

פוביה דנטלית

הההשלכות

לא משנה מה הסיבה, לפוביה דנטלית יכולה להיות השלכות חמורות אם לא מטפלים בה. ללא טיפול שיניים קבוע, עששת, מחלות חניכיים ובעיות שיניים אחרות עלולות להתקדם עד לנקודה שבה יש צורך בטיפולים פולשניים ויקרים יותר. מצב זה בעצמו יכול להחריף עוד יותר את הפחד מפני טיפולי שיניים וליצור מעגל חוזר על עצמו של הימנעות מטיפול והחמרת בריאות השיניים.

 

פתרונות

החדשות הטובות הן, שישנן הרבה אסטרטגיות וטיפולים זמינים כדי לעזור להתגבר על פוביה דנטלית.

 

רופא שיניים מתאים

הצעד הראשון הוא, למצוא מרפאת שיניים ורופא שיניים שיבין את הפחדים שלך ויבין איך לעבוד עם מטופלים עם חרדות. רופאי שיניים רבים, מציעים כיום רפואת שיניים מלוות הרגעה, הכוללת שימוש בתרופות כדי לעזור למטופלים להירגע במהלך טיפולי שיניים. זה יכול להיות מועיל במיוחד עבור אנשים עם פוביה דנטלית חמורה, מכיוון שזה מאפשר להם לעבור טיפולים נחוצים מבלי לחוות חרדה או אי נוחות יתר.

פוביה דנטלית

טיפול התנהגותי

טיפול יעיל נוסף לפוביה דנטלית, הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי- CBT. הכוונה היא לסוג של פסיכותרפיה המסייעת לאנשים לשנות את דפוסי החשיבה השליליים שלהם ולפתח אסטרטגיות התמודדות במצבים מעוררי חרדה. במקרה של פוביה דנטלית, CBT יכול לעזור למטופלים לנסח מחדש את מחשבותיהם על הליכים דנטליים ולפתח טכניקות הרפיה כדי לנהל את החרדה שלהם.

 

אסטרטגיות נוספות

בנוסף לטיפולים אלה, ישנן אסטרטגיות עזרה עצמית רבות שיכולות להיות שימושיות לניהול פוביה דנטלית. לדוגמה, תרגילי נשימה עמוקה ומדיטציה יכולים לעזור להרגיע את הנפש ולהפחית חרדה. הדמיה של חוויה דנטלית חיובית יכולה גם להיות מועילה, כמו גם שיחה עם חברים או בני משפחה שחוו חוויות חיוביות עם טיפול השיניים שלהם.

 

לסיכום

פוביה דנטלית, היא מצב שכיח שיכול להיות בעל השלכות חמורות אם לא מטפלים בו. עם זאת, עם טיפול ותמיכה נכונים, ניתן להתגבר על פחד זה ולשמור על בריאות שיניים טובה.

פוביה דנטלית

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.