נכנסים לסנטר: 3 יתרונות נפשיים לאימונים פונקציונאליים

תוכן עניינים

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות הגדולה של שמירה על אורח חיים בריא והקפדה על כושר גופני. יש לזה כמה סיבות: הבנה מחקרית כמה הקפדה על תזונה וכושר גופני הם דבר בריא, מונע מחלות ומאריך חיים, הפופולריות הגדולה של תכניות ספורט כמו נינג'ה ישראל בפריים טיים, הרצון של אנשים להרגיש טוב עם עצמם ועם הגוף שלהם, וכמובן שגם לחץ חברתי, חיובי במקרה הזה, עושה את שלו.

אנו רוצים לספר לכם משהו שלא תמיד חושבים עליו: חוץ מהיתרונות הפיזיים הגדולים שיש באימון פונקציונאלי, יש לו גם כמה יתרונות נפשיים.

 

מה זה אימון פונקציונאלי?

כדי להבין בכלל מה זה אימון פונקציונאלי, דיברנו עם המומחים של DOJO – אימונים פונקציונלים וMMA בתל אביב. הם הסבירו לנו שאימון פונקציונאלי הוא אימון גופני שבו עובדים עם מינימום של מכשירים, בזמן קצר יחסית, אך העבודה היא על שרירים רבים ולא על שריר אחד ספציפי.

זהו השוני העיקרי של סוג האימון הזה, מכיוון שלרוב בחדר כושר המתאמנים מבודדים שריר מסוים ועובדים רק עליו. האימון מדמה פעולות שאנו עושים ביום יום כמו הרמה של דברים כבדים, כפיפות, ועוד.

 

יתרונות נפשיים של אימון פונקציונאלי

כפי שהבטחנו לכם, כאן לא נתמקד ביתרונות הפיזיים העצומים שיש לאימון פונקציונאלי, כי את המידע הזה תוכלו למצוא בקלות בכוחות עצמכם. במקום זה בחרנו לספר לכם על 3 יתרונות נפשיים של סוג האימון הזה:

  1. שיפור הביטחון העצמי – הרבה פעמים התחושה שאנו חלשים ולא מסוגלים לעשות משהו פיזי משפיעה על מצב הרוח והתפיסה העצמית שלנו. האימון הפונקציונאלי שמתמקד בפעילויות יום יומיות ישפר במהירות את הכושר הגופני שלכם, וכך את התפיסה העצמית ואת תחושת המסוגלות שלכם.
  2. נטרול מתחים – רובנו אנשים שמנסים לתחזק במקביל קריירה, משפחה, חברויות, ועוד. אין מה לעשות, הלחץ והמתח הנפשיים גובים מאיתנו מחירים לא פשוטים. אימון גופני עצים מסייע מאוד בהתנתקות מכל העומס והלחץ ומסייע מאוד בהפגת מתחים נפשיים.
  3. שמחה – כל מי שמתאמן באופן קבוע מכיר את ההרגשה הזו של 'היי' אחרי האימון. ההרגשה טובה במיוחד אחרי אימון קשוח שבו נתת הכל ואתה מרגיש סיפוק עצום. זו לא תחושה אישית, אלא עניין פיזי מגובה במחקר. אימון גופני משחרר לנו במוח אנדרופינים, חומרים שמעלים את מצב הרוח שלנו וגורמים לנו להיות שמחים יותר.

 

סיכום

אימון פונקציונאלי הוא כנראה האימון הגופני הכי יעיל ומשתלם מבחינת 'עלות מול תועלת'. האימון לוקח זמן קצר יחסית, עובדים בו על כל השרירים החשובים שבגוף, ובסופו של דבר הוא משפר את ההתמודדות שלנו עם מטלות פיזיות שיש לנו ביום יום. כמו שלמדנו, מעבר ליתרונות הפיזיים יש לו גם יתרונות נפשיים גדולים מאוד. אז יאללה – לאימון!

נכנסים לסנטר

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.