נפש בריאה – 3  מרכיבים בעלי סגולות להרגעת חרדה שקיימות בבשמים

תוכן עניינים

בעולם המודרני אנחנו כל הזמן במרוץ. מרוץ אחרי עבודה נחשקת, מרוץ אחרי מצב כלכלי נוח, מרוץ אחרי הנעורים, מרוץ אחרי היופי ומרוץ אחר השקט הנפשי.  ההתרוצצות הבלתי פוסקת הזו, היא שגורמת לנו לחוות לחצים וחרדות על בסיס קבוע. את הלחץ הזה ניתן להרגיע בהמון דרכים, אחת מהן היא בעזרת חוש הריח שלנו.

משחר הימים השתמשו בשמנים חיוניים על מנת להרגיע חרדות ואפילו לטפל במחלות לפני התקומה של הרפואה המודרנית ולא לחינם. אז בואו נסתכל קצת על 3 מרכיבים שקיימים בבשמים רבים שמסוגלים להרגיע את החרדה הבלתי פוסקת של מרוץ החיים.

 

איך הריח עוזר להרגיע חרדה?

את החרדה כולנו מכירים מקרוב, לצערנו, אך רבים מאיתנו לא יודעים כי ריחות מסוימים יכולים לעזור לנו להיפטר מהחרדה ולהרגיע את המוח הלא שקט. כאשר אנחנו משתמשים בחוש הריח שלנו, הריח מגיע אל המערכת הלימבית במוחנו שאחראית על הזיכרון והרגש. כאשר אנחנו מריחים ריחות יעודים, הם מגיעים אל המערכת הלימבית שלנו ועוזרים לנו להפחית את רגש החרדה שלנו ונותנים לנו אתנחתא קלה מההרגשה הכבדה.

למעשה, על פי מחקר שבוצע בשנת 2011 בו ריחות יעודים נבדקו על הנבחנים הוכיחו כי הרחת אותם הריחות היעודים מעוררים בראשנו רגשות חיוביים ובכך מפחיתות את החרדה באופן יעיל ופשוט. המרכיבים החשובים האלה, נמצאים בלא מעט בשמים אותם אנחנו מכירים היטב ולכן סידרנו לכם רשימה של 3 מהמרכיבים הכי יעילים להרגעת החרדה.

 

לבנדר מעודד רגיעה

לבנדר הוא אחד מהצמחים הכי יעילים להרגעת לחץ או מתח. הלבנדר, נוגע במוחנו במערכת העצבים הפארא סימפתטית שאחראית על התהליכים הגופניים שקשורים בחרדה כמו קצב הלב, קצב הנשימה ושחרור ההורמונים. כאשר הלבנדר נוגע במערכת הזו, הוא עוזר להסדיר את התהליכים הגופניים שציינו ובכך הוא נותן לנו להירגע גם פיזית וגם נפשית.

 

עץ הסנדלווד נגד חרדה

עץ הסנדלווד, או בעברית עץ האלגם הוא עץ הודי שמשמש להענקת עומק ללא מעט בשמים. מאז ומעולם בהודו העתיקה השתמשו בשמנים חיוניים שהופקו מאותו העץ להרגעת החרדה ולמדיטציה עמוקה במשך עשרות ומאות שנים. הניחוח של העץ המיוחד הזה עוזר בהרגעת הנפש ומחקרים מדעיים אף קבעו כי יש לו איכויות מרגיעות במיוחד שעוזרות למוח שלנו להיות שקט יותר.

 

קמומיל לעידוד השינה

לחרדה יש נטייה לגזול מאיתנו שינה יקרה ולקמומיל לא מעט איכויות שיעזרו לנו לישון. בין אם אנחנו שותים תה קמומיל מפנק או מריחים את ריחו הנפלא, לקמומיל יש מקום של כבוד בין הרכיבים שיעזרו לנו להרגיע את החרדה. למעשה, מחקרים הוכיחו כי בעת ההרחה הקמומיל נוגע בקולטני הגאבה של מוחנו שתפקידם להרגיע ולמתן את החרדה שלנו.

למעשה, הרבה מהתרופות להרגעת החרדה יכילו ערך גבוהה של בנזודיאזפין שנוגע אף הוא בקולטני הגאבה שלנו. כך שהבחירה בקמומיל יכולה להיות תחליף נפלא לתרופות מסוכנות להרגעת החרדה.

רגוע, חרדה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.