תנאי הזכאות לפטור ממס הכנסה בישראל

תוכן עניינים

ישנם אזרחים במדינת ישראל שמשלמים מס הכנסה, למרות שהם לא אמורים לעשות כך. הכוונה היא כמובן למי שנחשבים לזכאים לקבלת פטור מתשלום מסוג זה. החלטנו להוציא מדריך מקיף שיציג בפני כל דורש את תנאי הזכות לפטור, כדי להעלות את המודעות ולאפשר לכל אחת ואחד לדעת האם הם זכאים לפטור ואם כן – איך הם יוכלו לקבל אותו. הישארו אתנו ותגלו את כל האינפורמציה הדרושה לכם בנושא.

 

מי הם האנשים שזכאים לקבלת הפטור?

לא נלאה אתכם בפרטים ונציין מיד כי לפי החוק, מי שמוכר כנכה בביטוח הלאומי שקיבל דרגת נכות של כ – 100% יכול לקבל את הפטור המדובר. נציין כי הדבר נכון גם למי שיש בידו תעודת עיוור. חשוב לציין כי יש מקרים שבהם אזרחים קיבלו אחוזי נכות שהם נמוכים מ – 100 ובכל זאת, הם גילו כי יש להם זכאות לפטור. נסביר כי הדבר נובע כנגזרת מדרגת הנכות שנקבעה עבורו וסוג ההכנסה שלו.

פטור ממס הכנסה

תנאי הזכאות שיאפשרו לקבל את הפטור

קבועים בחוק תנאי זכאות ברורים שצפויים להביא בסופו של דבר לקבלת פטור ממס הכנסה  עבור נכים ו\או עיוורים. התנאים שצפויים להביא לזכאות הם אלה:

  1. אדם נכה שקיבל כ – 90% נכות רפואית בעקבת פגיעה שאירעה לו באחד מאיברי הגוף
  2. אדם שקיבל כ – 89% נכות רפואית
  3. אדם שקיבל כ – 100% נכות רפואית מכל סיבה שהיא

 

מתכננים לבדוק את הזכאות שלכם? כדאי שתדעו שיש הגבלות

בישראל, כמו בישראל, יש לא פעם בירוקרטיה שמקשה עלינו התושבים, בקבלת הזכויות שלנו. גילינו כי עליכם להיות ערים לכך שמתן הפטור מתשלום מס הכנסה מתאפשר רק למי שיש להם נכות רפואית. כלומר, מי שאובחנו כבעלי נכות תפקודית, לא יכולים ליהנות מהטבה זו.

יש עוד מידע שמופיע בכוכבית קטנה שחשוב להכיר וזה נוגע למי שתקופת הנכות שלהם אורכת מעל ל – 184 ימים. שכן, יש מי שקיבלו הטבות מצד ביטוח לאומי לתקופה מוגבלת שאינה עולה על מספר ימים זה. במצב שכזה, הם לא יוכלו להיות זכאים לפטור.

פטור ממס הכנסה

מבולבלים? יש מה לעשות!

אנחנו לא צריכים לספר לכם על הקושי שאזרחים רבים חווים בזמן שהם מבררים פרטים שנוגעים לגופים ממשלתיים גדולים. שכן, אם הגעתם לכאן, סביר להניח שאתם מכירים בקושי זה מקרוב. אם כך, כדאי שתדעו שאינכם צריכים להתמודד לבד עם העניין. שכן, יש מומחים שישמחו לסייע לכם ולבדוק את הזכאות שלכם לקבלת הפטור.

 

לסיום

מדריך זה הציג בפניכם באופן מפורט וברור את תנאי הזכאות שיאפשרו לאזרחים בעלי נכות ו\או עיוורון לקבל פטור מתשלום מס הכנסה. בשלב זה יש בידיכם את כל האינפורמציה החיונית, כך שנותר לכם רק להתחיל בהליך ולבדוק אם הפטור המדובר מגיע לכם בהתאם לקבוע בחוק. נאחל לכם בהזדמנות זו שיהיה בהצלחה!

פטור ממס הכנסה

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.