הכל על טיפול רגשי בCBT

תוכן עניינים

טיפול רגשי, הוא אחד מהדברים הכי קשים ומרתקים שאדם עובר בחייו. כיום יש לא מעט טכניקות ושיטות טיפול, אך בשנים האחרונות יש שיטה שבלטה אפילו יותר מכולם – טיפול רגשי בCBT. השיטה פותחה בעקבות מחקרים קליניים המתעדכנים באופן שוטף והיא נמצאה מאוד יעילה בטיפול בקשיים והפרעות נפשיות. השיטה נועדה לטיפול בהפרעות כמו דיכאון, פוסט טראומה, הפרעות שינה, חרדה, פוביה, הפרעות אכילה ועוד. הנה כל מה שצריך לדעת. 

 

מזה טיפול רגשי בCBT

Cognitive Behavioral Therapy או בשמו המקוצר והמוכר CBT, הוא שיטת טיפול שפועלת לפי הגישה הקוגניטיבית ההתנהגותית. טיפול CBT הוא טיפול דינמי שבו מטפל cbt שומר על עמדה ניטרלית ואובייקטיבית. למעשה המטפל נוקט בעמדה אקטיבית יותר ומשמש כמדריך עבור המטופל.

מטרתו של המטפל הוא להסביר למטופל על הקושי שלו ועל אפשרויות של דרכי ההתמודדות שהוא סיגל לעצמו היום מולם. המטפל עוזר למטופל לפתח דרכים שיהיו יותר מועילות יותר עבורו ויעזרו לו להתמודד בצורה טובה יותר.

אך העבודה היא דו כיוונית, כאשר המטופל נדרש להיות אקטיבי בטיפול והוא נדרש לעיתים לכתוב גם במהלך הפגישה, לבצע שיעורי בית וגם ליישם טכניקה של התמודדות חדשה שהוא לומד במהלך הטיפול. הייחוד של הטיפול הוא האקטיביות של המטפל ושל המטופל במהלך הטיפול וכך להביא את המטופל לשינוי ושיפור במצב.

 

מוקדים של טיפול ה- CBT

לטיפול ה- CBT יש שני מוקדים עיקריים, הראשון הוא החלק הקוגניטיבי והחלק השני הוא ההתנהגותי. למעשה החלק הקוגניטיבי הוא החשיבה של המטופל והאופן בו הוא נוטה לפרש אירועים וגם אמונות יסוד שיש לו ביחס לעצמו וגם לעולם.

החלק ההתנהגותי הוא למעשה המעשים של האדם לגביי האירועים המתרחשים בחייו. לא מעט אנשים נעזרים כיום בשיטת CBT כאחד מהכלים הטובים כיום בכל מה שקשור אל טיפול רגשי למבוגרים.

 

למה לצפות מטיפול CBT

לא במקרה טיפול CBT הפך להיות מאוד פופולרי בשנים האחרונות. נוכל לראות בשנים האחרונות תמיכה מחקרית וקלינית ביעילות של הטיפול להפרעות שונות. למרות שלא מעט אנשים נוטים להתייחס אל שיטת ה- CBT כמעין פתרון ״קסם״ לבעיות שלהם. חשוב מאוד להבין שאין שיטת כסף לפתור את הבעיות, בוודאי כאשר זה קשור לתפיסת העולם שלנו מגיל מאוד צעיר.

טיפול CBT הוא הליך מאתגר שידרוש ממכם להגיע עם מוטיבציה גבוהה ככל שאפשר, רצון ונכונות לעבודה קשה מאתגרת אך מאוד משתלמת בסופו של דבר, כי בסופו של דבר עבודה קשה היא לרוב המפתח להצלחה שלנו.

 

לסיכום

שיטת CBT היא שיטה שפועלת בעיקרה במישור הקוגניטיבי וההתנהגותי. שיטה זו פועלת ופותחה בעקבות מחקרים קליניים שמצאו אותה כיעילה מאוד עבור אנשים שחווים קשים רבים והפרעות נפשיות. שיטת CBT היא שיטה אשר גם המטופל וגם המטפל צריכים להיות אקטיביים בתהליך ועם מוטיבציה גבוהה ונכונות לכך שהתהליך יצליח.

מטפל cbt

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.