4 זכויות שמגיעות לילדים עם צרכים מיוחדים ואיך לקבל אותן?

תוכן עניינים

ילדים עם צרכים מיוחדים הם ילדים שבשל ליקוי זה או אחר מתמודדים עם קושי שפתי, מנטלי, נפשי או גופני. אוטיזם, תסמונת דאון ושיתוק מוחין הן כולן דוגמאות למחלות המאופיינות בצרכים מיוחדים. אחת מהמטרות של מדינת ישראל היא מתן עזרה לילדים עם צרכים מיוחדים ולהוריהם, בכדי שייטיבו להתמודד עם הליקויים שלהם וישתלבו בחברה בהתאם. במאמר זה סקרנו  4 זכויות שמגיעות לילדים עם צרכים מיוחדים והדרכים לקבלתן. 

 

1 – זכויות מטעם ביטוח הבריאות

לילדים עם צרכים מיוחדים מגיע לקבל הטבות מטעם ביטוח הבריאות שלהם. לכל אזרח בישראל יש ביטוח בריאות באחת מקופות החולים. ביטוח זה משלם על אבחונים לילד, טיפולים רפואיים ופרא-רפואיים, ומעניק להורים לילדים עם צרכים מיוחדים פטור מאגרות שונות שקשורות לביטוח. בנוסף לכך, עבור ילדים עם צרכים מיוחדים קיימת תקרת תשלום לתרופות, מזון רפואי וחומרי הזנה.

בכדי לקבל את הזכויות האלה יש לפנות אל קופת החולים שלכם ולהציג את המסמכים הרלוונטיים. אם אתם מתקשים וזקוקים לעזרה במימוש של אחת מהזכויות המפורטות בכתבה זו, היכנסו לאתר קול הזכויות העמותה שדואגת למימוש זכויות של ילדים עם צרכים מיוחדים בישראל.

 

2 – הטבות ממשרד החינוך ומהתמ"ת

משרד החינוך ומשרד התמ"ת אחראים על מסגרות החינוך השונות במדינת ישראל. ילדים עם צרכים מיוחדים זכאים לקבל זכויות שונות בהתאם למצבם ולגילם. בין הזכויות שקיימות לילדים אלה ניתן למנות: הסעות למסגרת החינוכית, טיפולים רפואיים ופרא-רפואיים, תמיכה וטיפולים לילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה, ועוד זכויות שנות בהתאם למצבו של הילד. בכדי לממש את הזכויות האלה יש לפנות אל המשרד הרלוונטי ולקבל הכוונה.

 

3 – סיוע כלכלי להורים של ילד עם צרכים מיוחדים

דאגה וטיפול בילד עם צרכים מיוחדים עולים כסף רב. לכן מדינת ישראל מעניקה להורים לילדים אלה סיוע כלכלי מסוגים שונים. קצבת נכות היא אחת מהן והיא מתאימה לילדים עם נכות של 20% ומעלה. בנוסף לכך ישנן צורות נוספות של סיוע כלכלי כמו גמלת ניידות, הנחות במיסים כמו ארנונה ובשירותים כמו מים, וכן בנקודות זיכוי במס הכנסה.

בכדי לקבל את הסיוע הכלכלי שמגיע לכם, עליכם לתבוע את ביטוח לאומי בכדי לקבל הכרה במצבו של ילדכם. לאחר מכן יש לפנות למשרדים הרלוונטיים כמו הרשות המקומית או מס הכנסה בכדי לקבל את ההטבה הספציפית לה אתם זכאים.

 

4 – סיוע בתעסוקה להורים של ילד עם צרכים מיוחדים

אחד הדברים שהורים לילדים עם צרכים מיוחדים צריכים להתמודד איתו, היא העובדה שהטיפול בילד שלהם משפיע ומפריע לעיסוקם. ילדים רבים שמתמודדים עם ליקויים, זקוקים לטיפול אינטנסיבי בעקבות זאת. לצורך כך, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים זכאים לקבלת ימי מחלה נוספים לטיפול בילדיהם.

בנוסף לכך, הם יכולים להיות זכאים לקבלת קצבה לטיפול סיעודי או אפילו לקבל מטפל סיעודי מטעם ביטוח לאומי, שיעזור בטיפול בילד. בכדי לממש זכויות אלה יש לפנות לביטוח לאומי.

ילדים בעלי צרכים מיוחדים

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.