אתה מרגיש בדיכאון? אלו התחביבים שכדאי להכיר

תוכן עניינים

דיכאון הוא מצב רוח שכיח למדי שבו אדם חש עצוב, חסר תקווה, עם חוסר עניין ומוטיבציה לפעילויות שבעבר נהנה מהן. הדיכאון יכול להגיע בדרגות חומרה שונות – החל במצב רוח זמני ועד דיכאון קליני שמצריך טיפול. ידוע שפיתוח תחביבים ועיסוק בפעילויות שאנו נהנים מהן יכול לשפר מאוד את מצב הרוח ולהוציא מהדיכאון. הינה מספר תחביבים מומלצים שיוכלו לסייע.

 

הימורי ספורט 

הימורי ספורט הפכו נפוצים מאוד בשנים האחרונות הודות לפיתוח אפליקציות ואתרי הימורים אינטרנטיים. ההימור על משחק או תחרות ספורט יכול להפוך לתחביב מרתק, בעיקר עבור אוהד ספורט שמעוניין בניסיון לנבא תוצאות ולזכות בכסף.

עבור מי שעושה זאת נכון ובמידה הנכונה, הימור על ספורט מאפשר התמקדות, למידה של סטטיסטיקות וניתוח משחקים, וגם הנאה מעצם הצפייה במשחק שמהמרים עליו – שילוב שיכול לשפר מצב רוח. כדאי להתחיל בסכומי כסף קטנים, ללמוד היטב את הנושא ולנסות אסטרטגיות שונות לפני העלאת המיקוח.

דִכָּאוֹן

ספורט ופעילות גופנית

עיסוק קבוע בספורט ופעילות גופנית נחשב לאחד הדברים הטובים ביותר שאפשר לעשות כדי לצאת מהדיכאון ולשפר את מצב הרוח והבריאות הנפשית. ספורט גורם להפרשת הורמונים כמו אנדורפינים ודופמין הידועים כ"הורמוני השמחה" בגוף. בנוסף, הפעילות הגופנית מורידה לחץ, משפרת את איכות השינה והביטחון העצמי.

מי שמחליט להתחיל להתאמן, חשוב למצוא סוג ספורט שהוא נהנה ממנו כמו הליכה, ריצה, יוגה, כדורסל ועוד. ניתן להתאמן גם לבד או להצטרף לחוג ספורט שיאפשר גם לפגוש אנשים חדשים. ההמלצה היא להקדיש 30-60 דקות ביום לפעילות גופנית באינטנסיביות בינונית-גבוהה על מנת ליהנות מהתועלות המרביות למצב הרוח. רצוי לעשות זאת באופן עקבי לאורך זמן.

הימורי ספורט

ציור ויצירה

ציור ויצירה נחשבים לאחד התחביבים הטובים ביותר לשיפור מצב רוח ויציאה מהדיכאון. העיסוק בציור מאפשר להביע רגשות, לפרוק לחצים בדרך יצירתית ולהרגיש הנאה וסיפוק מהתהליך ומהתוצר הסופי. כדאי להתחיל לצייר או לפסל בחומרים פשוטים וזולים כמו עפרונות, צבעי מים , פחם או חומרי יצירה ומילוי שונים. אפשר לצייר נופים, פרחים או כל דבר אחר שמעניין ומהנה. זה הזמן לאפשר לילד שבך לצאת וליהנות מהתהליך יותר מאשר מהתוצאה.

 

נגינה בכלי

נגינה בכלי מוזיקלי היא עוד תחביב מצוין להעלאת המוטיבציה, לשיפור הדימוי העצמי ויציאה מהדיכאון. הנגינה מאפשרת להביע רגשות, לשחרר לחצים, ופשוט ליהנות מהמוזיקה. כמו כן, לימוד נגינה דורש ריכוז, תרגול ומטרה לטווח ארוך שיכולים לתת משמעות ולשפר את מצב הרוח.

מי שרוצה ללמוד לנגן, כדאי לו לבחור כלי נגינה שהוא אוהב את הצליל שלו כמו גיטרה, פסנתר או כלי נשיפה. אפשר למצוא שיעורים מקוונים זולים ואף בחינם ביוטיוב שילמדו את הבסיס הראשוני. ההמלצה היא להתאמן קצת כל יום, גם 15 דקות יכולות להניב תוצאות נהדרות עם הזמן.

הימורים מקוונים

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.