כיצד מבצעים ניתוח אוזניים?

תוכן עניינים

ניתוח אוזניים, הידוע גם בשם אוטופלסטיקה, הוא הליך כירורגי שניתן להשתמש בו כדי לעצב מחדש את האוזניים, להקטין את גודל האוזניים או לקרב את האוזניים לראש. ההליך יכול להתבצע הן על מבוגרים והן על ילדים והוא יכול לעזור להגביר את ההערכה העצמית והביטחון העצמי.

במאמר זה, נחקור את הסוגים השונים של ניתוחי אוזניים, את הטכניקות הניתוחיות בהן נעשה שימוש ולמה לצפות במהלך תהליך ההחלמה. כמו כן, ניתן טיפים כיצד לייעל את תהליך ההחלמה ולהבטיח את התוצאות הטובות ביותר האפשריות.

 

סוגי ניתוח אוזניים

ישנם מספר סוגים שונים של ניתוח אוזניים שניתן לבצע, בהתאם לצרכיו ולמטרותיו של האדם. הסוג הנפוץ ביותר של ניתוח אוזניים ידוע בשם הצמדת אוזניים, המשמשת לקירוב האוזניים לראש. ניתן לעשות זאת כדי לתקן אוזניים בולטות, אשר בולטות מהראש. סוג אחר של ניתוח אוזניים ידוע בשם הקטנת אוזניים, המשמש להקטנת גודל האוזניים. ניתן לעשות זאת כדי לתקן אוזניים גדולות או אוזניים שאינן פרופורציונליות לראש.

ניתוח אוזניים

טכניקות כירורגיות

ניתוח אוזניים מבוצע בדרך כלל בהרדמה כללית, וההליך אורך בדרך כלל כשעתיים עד שלוש שעות. הטכניקות הניתוחיות בהן נעשה שימוש יהיו תלויות בצרכיו ובמטרותיו של האדם. לצורך הצמדת אוזניים, המנתח יעשה חתך מאחורי האוזן ויעצב מחדש את הסחוס כדי לקרב את האוזניים לראש. להקטנת אוזניים, המנתח יסיר כמות קטנה של סחוס ועור כדי להקטין את גודל האוזניים.

 

תהליך התאוששות

לאחר הניתוח, למטופל יהיו תחבושות סביב ראשו כדי להגן על האוזניים ולסייע בהפחתת הנפיחות. המטופל יקבל גם תרופות נגד כאבים כדי לסייע בניהול כל אי נוחות. המטופל יכול לצפות לנפיחות וחבורות מסוימות סביב האוזניים, שיחלפו במהלך הימים הקרובים. על המטופל להימנע מכל פעילות מאומצת ולהימנע מחשיפת האוזניים לשמש.

ניתוח אוזניים

טיפול לאחר הניתוח

חשוב לעקוב אחר ההנחיות שלאחר הניתוח שניתן על ידי המנתח. על המטופל לקבוע פגישות מעקב בהתאם להנחיות כדי להבטיח ריפוי תקין. המטופל צריך גם לדווח על כל דאגה או בעיה למנתח בהקדם האפשרי. המטופל צריך גם להיות מודע לכך שייתכנו כמה שינויים קלים בצורת האוזן במהלך תהליך הריפוי וכי התוצאה הסופית עשויה להימשך מספר חודשים עד שהתוצאה הסופית תיראה במלואה.

 

לסיכום

ד"ר ליהי שגיא היא מנתחת פלסטית מנוסה ומיומנת ביותר, המתמחה בניתוחי אוזניים. יש לו הבנה רבה באנטומיה של האוזניים, ובטכניקות הכירורגיות העדכניות ביותר. האתר שלו מספק מידע מפורט על ההליך ותהליך ההחלמה, כמו גם תמונות לפני ואחרי של מטופליו. אם אתם שוקלים ניתוח אוזניים, ד"ר ליהי שגיא היא בחירה מצוינת, שתוכל לעזור לכם להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד פרטים ולהבין אם ניתוח אוזניים הוא הניתוח הנכון ביותר עבורכם, אנחנו ממליצים לכם להיכנס לאתר של ד"ר ליהי שגיא בכתובת: https://lihisagi.com ולקבוע פגישת ייעוץ שתסייע לכם להבין את הנושא לעומק.

ניתוח אוזניים

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.