לחץ לקראת החתונה – איך תיפטר מזה

תוכן עניינים

חתונה היא אירוע גדול, הן מבחינה כלכלית, הן מבחינה לוגיסטית והן מבחינת המשמעות שלה להמשך חייך ולחיי בן/בת הזוג שלך.

לכן, לא משנה כמה תנסה, לא תדע עד כמה תהיה לחוץ ביום החתונה שלך עד ליום עצמו.

הנה כמה טיפים, על מנת שיום החתונה יעבור הכי רגוע שאפשר, כך שתהיה פנוי לשמוח עם החברים והמשפחה.

 

  1. לבחור את החברים הנכונים

חתנים וכלות רבים בוחרים לבלות את יום החתונה עם שניים-שלושה חברים או חברות קרובים ו/או עם חלק מבני המשפחה. אז איך בוחרים חברים שילוו ביום החתונה? כמובן, עומק הקשר והקרבה הם הקריטריון מספר אחת אך עם זאת יש להתבונן באופי האנשים: אם זה החבר הלחוץ, החבר שלא יודע לאלתר או החבר המופנם – אולי כדאי לחשוב פעמיים אם דווקא את האנרגיות שלהם תרצה סביבך ביום החתונה. החבר המרים, החבר שאפשר לסמוך עליו, החבר שיש לו תמיד רעיונות טובים והחבר שתמיד יודע להרגיע – אלה חברים שיתאימו יותר לליווי ביום החתונה. בסופו של דבר האדם הוא יצור חברתי ומאוד מושפע מהסובבים אותו והמטרה שלנו היא להגיע לחתונה במצב רוח טוב ועירני למרות יום ההכנות והצילומים הארוך שעלול מעט להציף רגשית.

 

  1. אוכל ושתיה

מומלץ לאכול ארוחות קטנות אך מזינות לאורך היום. להרבה מהזוגות יסייע שילוב עדין של שתייה אלכוהולית – שמפניה או יין – להרגעת המתח מהיום הלחוץ הזה. יש לבחור מאכלים שאינם מנפחים את הבטן, מכבידים על מערכת העיכול או מלכלכים. מומלץ לחשוב מראש על אוכל לחתן וחבריו כדי לא להיתקע ברגע האחרון וכן להשתדל לבחור מאכלים שניתן לאכול מהם בין משימות או בנסיעה. סושי, למשל, יתאים יותר מקוסקוס.

 

  1. הסתגלות לבגדים

בגדי החתונה לרוב חגיגיים ומחויטים בהרבה מבגדי היומיום ולכן כדאי להתרגל אליהם לפני. נעליים מומלץ לנעול לשעתיים ביום, רצוי בשעתיים בהן נמצאים בתוך הבית על מנת שלא יישחקו, כדי שלא יפצעו את הרגליים ביום החתונה. בתחום חליפות חתן מחירים נעים בטווח די רחב וכוללים בתוכם חליפות משלל בדים ובמגוון גזרות. יש להתאים את החליפה כך שתהיה חגיגית אך נוחה ומשקפת את אופי החתן. כדאי ומומלץ ללבוש את החליפה פעם-פעמיים לפני החתונה, בסביבות הבית, על מנת לחוש אותה על הגוף בסיטואציות שונות: בהתכופפות, אחרי ארוחה, כשחם והגוף מעט מתרחב וכו'.

 

  1. לשחרר – זה הכי חשוב

ביום החתונה נסה לזכור שכל מה שאפשר היה לארגן כבר אורגן מראש. לך נותר רק ליהנות, לרקוד ולשמוח. נסה להתייחס לכל פשלה או בעייה בלתי צפויה כאנקדוטה משעשעת שתספרו לילדים ולזכור את העיקר: זכיתם ששארית חייכם מעתה תהיה לצד האדם שאתם אוהבים, כל השאר מסביב כבר פחות משנה. כשהזוג רגוע ושמח, האורחים חשים בכך והחתונה נעימה וזורמת.

מזל טוב!

 

כלה וחתן

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.