אחת ולתמיד: כמה עולה להתגרש?

תוכן עניינים

אם הגעתם לטקסט הזה, ככל הנראה ניסיתם כבר הכל. הלכתם לליווי זוגי, התייעצתם עם ההורים והחברים, חשבתם כבר על איך יראה היום שאחרי, והגעתם למסקנה הקשה אך הבלתי נמנעת שהגיע הזמן להיפרד. אז אחרי החלק הקשה שכלל הפנמה של ההחלטה, הגיע שלב הביצוע, שאיתו, איך לא, מגיעות גם ההוצאות הכספיות. אז כמה זה עולה להתגרש? 

במידה והחלטתם להתגרש אתם עומדים כעת בפני צומת דרכים בכל הנוגע להליך הגירושין. בנוסף לכל ההחלטות הקשות שאתם עומדים בפניהן (כמו לאן לעבור לגור כעת, איך להודיע לילדים, או מי לוקח את הכלב) עליכם להחליט בין שתי אפשרויות להליך גירושין – גירושין בהסכמה וגירושין שלא בהסכמה.

 

גירושין בהסכמה

הדרך הראשונה והזולה יותר היא גירושין בהסכמה. הכוונה במונח זה היא גירושים אשר במהלכם לא מתבצעת תביעה בבית המשפט היות ובין בני הזוג קיימת הבנה בנוגע לאופי הגירושים וכיצד הם בוחרים להמשיך ולנהל את היחסים ביניהם וכמו כן, הסכמים בנוגע לנכסים אשר בבעלותם או בהקשר גידול הילדים.

דרך זו היא הדרך המומלצת כיום היות והיא מאפשרת לבני הזוג להמשיך את חייהם בצורה הנוחה ביותר תוך הימנעות מסכסוכים ופגיעה מיותרת בקרוביהם. במקרה זה ההוצאות הכספיות הן מינימליות והן כוללות עלות תיק גירושין על סך בין 300 ₪ ל- 800 ₪ ואת עלות הליך הגישור אשר נמדד לפי שעה ולרוב תגבה בין 2,500 ₪ ל-9,000 ₪ מכל אחד.

בנוסף ייאלצו בני הזוג לשעבר לשלם את עלות הכנת הסכם הגירושין אשר נע בין 6,000 ל-15,000 ₪ והוא ישתנה בהתאם לאופי ההסכם.

גירושין בהסכמה 

גירושין שלא בהסכמה

מדובר באפשרות הפחות מומלצת מבחינה כלכלית והיא מתבצעת במידה ואין הסכמה בין המתגרשים בנוגע למגוון נושאים כמו חלוקת הרכוש, הימים בהם הילדים יבלו עם הורה מסוים, חלוקת כסף ועוד. כתוצאה מחילוקי הדעות העניין עובר להחלטתו של בית הדין ונפתח הליך משפטי.

במהלך הליך גירושין זה מתווספות לעלויות תיק הגירושין והסכם הגירושין כל עלויות ההליך המשפטי אשר הכבדה מבניהן היא שכירת עורך דין. הוצאות אלו משתנות בהתאם לאורך ההליך ואופיו אך חשוב לזכור גם כי הליך זה דורש מהמתגרשים השקעה של זמן רב אשר לרוב מביא עמה גם קיצוץ בהכנסות באותה תקופה כתוצאה מההופעות התכופות בבית המשפט.

בסופו של דבר ההוצאות הנלוות להליך גירושין שלא בהסכמה נעות בין 40,000 ₪ ל- 130,000 ₪ בממוצע.

גירושין שלא בהסכמה

לסיכומו של עניין

אין שום ספק כי הליך גירושים הוא הליך יקר וכי ההחלטה להיפרד מבין זוג היא גם החלטה להיפרד מלפחות כמה עשרות אלפי שקלים ובמקרה כזה, עורך דין טוב ידע גם לייעץ לכם כיצד ניתן להוריד מההוצאות הכלולות בהליך גירושין. אתם עומדים בפני תקופה קשה ומלאת תלאות הן במישור האישי והן במישור הכלכלי. לכן חשוב מאוד לנהל את כספכם במהלך ההליך ברצינות ובכובד ראש, על מנת להימנע מהוצאות מיותרות.

אחת ולתמיד כמה עולה להתגרש

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.