צריך לדעת ממי להתגרש: 3 כללים לגירושין שפויים

תוכן עניינים

הליכי גירושין נתפסים אצלנו כאירוע קשה וכואב, לא רק בסופו אלא גם במסגרת ההליך שלו. ההליך מלווה פעמים רבות בחיכוכים ובמריבות בלתי נגמרות, אשר לא מפיקות תועלת למי מהצדדים ורק מרבות כאב וסבל. אולם חשוב לדעת כי זהו לא הכרח המציאות. ניתן בהחלט לבצע גירושין שפויים שלא ילוו בכל הכאב והסבל הללו.

 

  1. עורך דין טוב

הכלל הראשון בצליחת הגירושין ללא מריבות מיותרות וסבל לא נצרך, הוא בחירת עורך דין טוב ומקצועי שיחפוץ בניהול הליך בצורה טובה. לעיתים, האינטרס של עורך הדין הוא להקשות על ההליך וליצור ריבים מיותרים שיגדילו את שכר הטרחה שתשלמו לו. לא אחת, עורך הדין מקבל תשלום לפי שעה או לפי מספר הדיונים שהתרחשו בתיק ועל כן תיק מורכב, מסובך ומסועף ישרת את עורך הדין גם על חשבונכם.

מכיוון שזהו המצב ומאחר שאלו הם פני הדברים, חשוב במיוחד לבחור בעורך דין שאינו רק מקצועי ומיומן אלא גם אנושי ומתחשב וישמח לנהל הליך תמציתי וענייני ללא מריבות שלא לצורך. עורך דין כזו לא קל למצוא. במטרה לחסוך עבורכם את החיפושים, ערכנו את החיפוש עבורכם. בקרו באתר https://www.todivorce.co.il למציאת עורך או עורכת הדין שיעבדו בשבילכם ולמענכם.

 

  1. סגירת קצוות

לעיתים, בני זוג המתגרשים מעדיפים הליך תמציתי ככל שניתן, מבלי לערב כמעט או כלל עורכי דין ולקיים את מעמד נתינת הגט בפני בית הדין במהירות האפשרית. קורה שמהירות זו באה על חשבון הגעה להסכמות בין בני הזוג לפני הגירושין, מתוך אמונה כי לאחר מכן הזוג ידע כיצד להתנהל בצורה הטובה ביותר.

אלא שעוברות כמה שנים, והנה מתחילים וויכוחים שלא נגמרים. הזוג לא מגיע להסכמות בכל הנוגע לחינוך הילדים, להסדרי המשמורת שלהם כאשר הם מתבגרים, לתקציבי המזונות המשתלמים ואף לחלוקת הרכוש שצברו בני הזוג.

לפתע האישה מגלה כי הגרוש שלה מעוניין לעבור לעיר רחוקה ולרשום את הילד לבית ספר בעיר החדשה. מסתבר לגבר כי גרושתו מחזיקה בקרן פנסיה שלא ידע עליה והוא חושש כי לא יזכה לראות את פירותיה כלל וכלל ועוד. דוגמאות אלו ואחרות ממחישות את הבעיה שיכולה להיווצר, כאשר בני הזוג לא סוגרים את הקצוות לפני או במהלך הגירושין.

אמנם אנו מעוניינים בהליך כמה שיותר נקי ועם הסתעפות משפטית מינימלית, אולם אין משמעות הדברים כי ניתן לוותר על הוודאות המשפטית בשם הנוחות הרגעית. חובה על בני הזוג המתגרשים להגיע במהלך הגירושין להסכמות באשר לכל הנושאים הללו, שאם לא כן הבעיות יצוצו בעתיד.

 

  1. טובת הילד

במהלך הגירושין, ישנה נטייה של צדדים להתמסר לריב במקום לתוצאה הטובה. גירושין שפויים יהיו כאלו בהם המתגרשים יזכרו כי מטרתם, בכל הקשור למשמורת ולחלוקת הרכוש לפחות, היא שמירה על טובת הילד ולא על טובתם שלהם. הבנה זו תוריד את הלהבות ותעזור להשלים גירושין שפויים.

 

לסיכום

לסיכום, ישנם שלושה כללים בסיסיים כדי להעביר הליך גירושין בצורה שפויה. ראשית, יש לבחור בעו"ד טוב המעוניין בהליך פשוט. שנית, חובה על הצדדים לסגור קצוות משפטיים. לבסוף, על המתגרשים לזכור מה המטרה שלהם בהליך – טובת הילד ולא הריב. כך, תעברו גירושין בצורה שפויה.

אנשי משפט

 

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.