באילו מקרים המדינה דורשת חוות רפואית

תוכן עניינים

לאחרונה אנחנו שומעים על הישנות של מקרים שבהם אנשים פרטיים מחפשים ברחבי הרשת פרטים אודות חוות דעת רפואית. מנקודת המבט שלנו, נראה שיש אי הבנה בקרב רבים.

כך שיש מי שאינם מבינים לגמרי מהם המקרים שבהם המדינה דורשת לקבל חוות דעת כלכלית הקשורה במצב הרפואי של חולה.

זו הסיבה שיצאנות לבדוק את הנושא עם מומחה בתחום וחזרנו בשביל להציג בפניכם את כל התשובות שאתם חייבים לשמוע.

רוצים לדעת מהם המקרים הללו? תקראו את השורות הבאות ותגלו.

 

מה זה בכלל חוות דעת רפואית?

המומחה, אילון אוריאל, ציין בפנינו שאי אפשר לפרט על המקרים שבהם המדינה דורשת חוות דעת כלכלית על מקרה רפואי מבלי להעמיק במושג. לכן, בחרנו לפתוח את דברינו בהסבר קצר אודות המושג שכנראה שמעתם לא פעם – "חוות דעת רפואית". מדובר בעצם בחוות דעת שניתנת על ידי רופא מומחה בתחום מסוים. חוות הדעת צריכה להוכיח את סיבת התביעה של אדם מסוים תוך תמיכה בעמדותיו. כך שאם למשל, אדם עבר תאונת דרכים והוא פונה אל אורתופד מוסמך ומציין בפניו שיש לו כאבי גב כרוניים. הרופא שצפוי לכתוב את חוות הדעת, בוחן את העניין לעומק, שולח את האדם לבדיקות שונות שיבחנו האם אכן יש סיבה לכאב הגב והאם נראה שהיא נובעת מתוך התאונה שעבר. במידה ונמצא שיש קשר בין השניים, הרופא נותן את חוות הדעת הרפואית ומעריך את מידת הפגיעה והנכות של אותו אדם. בסופו של דבר הוא גם קובע את דרגת הנכות לפי התקנות של הביטוח הלאומי שמפרטות את הפגיעות השונות בתוך טבלה מסודרת.

 

באילו מקרים המדינה דורשת חוות דעת רפואית?

ישנם מקרים שונים שבהם המדינה צפויה לדרוש חוות דעת רפואית. להלן 2 מצבים נפוצים ביותר:

  1. פניות לביטוח הלאומי בעקבות בקשה להכרה בנכות

לפי המומחה, פניות של אנשים פרטיים למוסד לביטוח לאומי בעקבות תאונות דרכים היא סיבה נפוצה מאוד. כפי שצוין לעיל, אנשים שעברו תאונת דרכים ופנו אל המוסד לביטוח לאומי בבקשה להכיר בהם כנכים, עשויים לקבל מכתב מטעם המדינה כי עליהם למסור חוות דעת רפואית בנושא.

 

  1. בהליכים משפטיים, גישורים ובוררויות

מקרה נוסף שנפוץ מאוד הוא מצב שבו בני זוג שמוצאים את עצמם עוברים הליך של גירושין בבית דין לדיני משפחה. לדבריו של מומחים שונים ישנם מקרים מסוימים שבהם המדינה דורשת מבני הזוג (או רק מאחד מהשניים) למסור חוות דעת רפואית.

 

האם יש צורך בליווי מטעם איש מקצוע במצב שכזה?

בהחלט. אם קיבלתם מכתב מטעם המדינה ובו צוין כי אתם מתבקשים למסור חוות דעת רפואית אבל אינכם יודעים מהיכן להתחיל, כדאי שתפנו לאיש מקצוע שמתמחה בנושא כדי שתוכלו לקבל ליווי הולם והסבר מעמיק אודות ההליך שצפוי לכם. אנו מאחלים לכם שתעברו את ההליך בקלות ותמצו את זכויותיכם.

 

איש משפט

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.