מהם התנאים לקבלת אזרחות אוסטרית?

תוכן עניינים

בשנים האחרונות התחולל שינוי משמעותי למדי בתנאים לקבלת אזרחות אוסטרית, באופן שפתח דלתות לאנשים בעלי קשרים היסטוריים עם אוסטריה. השינוי במדיניות קבלת האזרחות האוסטרית נוגע בעיקר לניצולי שואה יהודים שהיו אזרחים אוסטריים ולצאצאיהם, תחת מספר תנאים. אז מהם התנאים לקבלת אזרחות אוסטרית? הישארו איתנו.

 

תיקון חוקי האזרחות האוסטרית

תיקון פורץ דרך שאושר לפני מספר שנים מסמל שינוי משמעותי בקריטריונים של זכאות אזרחות אוסטרית, מה שהופך את קבלת האזרחות לנגישה במיוחד תחת תנאים מסוימים. התיקון ייצר תהליך יעיל יותר, ומועמדים פוטנציאליים יכולים להתחיל את המסע שלהם לקראת קבלת אזרחות אוסטרית על ידי פנייה לערוצים המתאימים. יש לציין כי התיקון נוגע באופן ממוקד לאזרחים או תושבים אוסטרים שנרדפו על ידי הנאצים ולצאצאיהם, מה שמותיר מעט מקום לאישורי אזרחות חריגים.

תנאים לקבלת אזרחות אוסטרית

תנאים לקבלת אזרחות אוסטרית לפני התיקון

לפני שינוי חוקי האזרחות, זכאות לאזרחות אוסטרית נקבעה בעיקר על ידי קשר דם, ללא קשר למקום הולדתו של המבקש או בני משפחתו. לפני התיקון, אנשים שנולדו לפני 1 בספטמבר 1983, היו זכאים לאזרחות אוסטרית אם אביהם היה אזרח אוסטרי והוריו היו נשואים בזמן לידתם, ללא קשר למקום הולדתם. בנוסף, אלה שנולדו מחוץ לנישואים לפני אותו תאריך, עם אם אזרחית אוסטריה, היו זכאים גם הם לאזרחות אוסטרית. עבור אלה שנולדו לאחר 1 בספטמבר 1983, הזכאות תלויה במעמד האזרחות של שני ההורים בזמן לידתם, כך ששניהם היו חייבים להיות אזרחי אוסטריה באותה העת.

 

השינוי בעקבות תיקון חוקי האזרחות

עם התיקון של חוקי האזרחות האוסטרית, היקף הזכאות התרחב באופן משמעותי. הרפורמה נועדה בעיקר להעניק אזרחות אוסטרית ליהודים שנרדפו על ידי הנאצים ולצאצאיהם, לניצולי שואה ולאלו שעזבו את אוסטריה לפני שנת 1955.

 

הרחבת הזכאות לתושבים

חשוב להבהיר כי התיקון חל לא רק על אזרחים אוסטריים וצאצאיהם, אלא גם כולל גם אנשים שהתגוררו באוסטריה ללא אזרחות. בהתאם, אנשים חסרי אזרחות או בעלי אזרחות של מדינות בתוך המונרכיה האוסטרו-גרמנית לפני מלחמת העולם הראשונה, כגון צ'כיה, סלובקיה, הונגריה ויוגוסלביה לשעבר, גם כן זכאים כעת לקבלת אזרחות אוסטרית.

 

תנאים לקבלת אזרחות לאחר התיקון

לאחר התיקון האחרון של חוקי האזרחות האוסטרית, כעת גם אנשים שנולדו לפני 1 בספטמבר 1983 לנשים ולצאצאיהן בעלי אזרחות או תושבות אוסטרית בגבולותיה הנוכחיים של אוסטריה – זכאים לאזרחות אוסטרית. נוסף על כך, בעלי אזרחות נוספת, וכן צאצאיהם שאיבדו את האזרחות האוסטרית שלהם עקב אזרחות נוספת, יהיו גם כן זכאים לקבלת אזרחות אוסטרית לפי התיקון החדש. יתרה מכך, ילדים מאומצים יהיו זכאים לאזרחות אוסטרלית, בתנאי שלפחות אחד מהורים שלהם זכאי לאזרחות אוסטרית.

 

התנאים הנוכחיים לקבלת אזרחות אוסטרית

נכון לימים אלו, קל מאי פעם עמוד בתנאים לקבלת אזרחות אוסטרית, בייחוד עבור ניצולי שואה בעלי קשר לאוסטריה ולצאצאים שלהם. כדי להבין אם אתם עומדים בקריטריונים הנוכחיים, הישארו מעודכנים בתנאים המשתנים ופנו לסיוע מקצועי שיעזור לכם בתהליך.

אזרחות אוסטרית

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.