קיבלת הודעה על "אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה"? לא הכל אבוד!

תוכן עניינים

קבלת הודעה על אי התאמה אישיותית היא אירוע מורכב. ברגע אחד רישיון הנהיגה נפסל והחופש שלכם נפגע בצורה קשה. ככל הנראה הפעולה לא מגיעה בחלל ריק ויש סיבה לכך, אבל חשוב לזכור שגם לאחר שקיבלת הודעה על "אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה"? לא הכל אבוד!

 

אי התאמה אישיותית, מה הכוונה?

ראשית לפני שנצלול לפעולות האפשריות, חשוב שנבין את משמעות המונח אי התאמה אישיותית. המונח בא לתאר מצב שבו נהגים נמצאים כלא כשירים לנהיגה על בסיס סיבות שונות. המונח הוא מורכב מעט מכיוון שאיננו בהיר וחד, יש המתייחסים אליו כמונח עמום ולא ברור לגמרי.

מקורו של המונח הוא במשרד התחבורה והוא מתייחס אל מי שנבדקו במכון הרפואי ונמצאו על ידו כלא כשירים לנהיגה. בשל חוסר הבהירות של המונח אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה קשה להבין או לנבא את התגובות או הסיבות בגינן יוחלט על נהג כמי שיוגדר כחסר התאמה לנהיגה.עם זאת ישנן מספר מקרים החוזרים על עצמם פעמים רבות ואפשר להתייחס אליהם כמקרי בוחן לסוגיה זאת:

  • בעיות רפואיות – מטופלים הנמצאים בעיצומו של הליך רפואי מסוגים שונים, או שאובחנו אצלם בעיות בריאותיות שונות דוגמת אפליפסיה, פרקינסון או בעיות לב ועוד, חלה חובה של הרופא המטפל בהם לדווח על מצבם למשרד הרישוי במשרד התחבורה עם קיים חשש בנהיגה שלהם. לאחר קבלת הדיווח, משרד הרישוי מפנה את הנהג לבדיקה במכון מתאים.
  • הרשאות קודמות – נהגים שיש להם הרשאות קודמות בגין עבירות תנועה חמורות, בעיקר על בסיס שימוש סמים ואלכוהול יכולים לצפות שהם יקבלו סירוב בטענה של אי התאמה אישית.
  • רכב כבד או ציבורי – נהגים אשר מעוניינים להוציא רישיון על כלים כבדים או רכבים ציבוריים ויש חשש לגמי אופי האישיות שלהם.

אי התאמה אישיותית, מה הכוונה

מה אפשר לעשות?

כאשר נהגים מקבלים הודעה בדבר התליית הרישיון שלהם, כלומר פסילת הרישיון בטענה של אי התאמה אישיותית לרוב הדבר מגיע בהפתעה. ההפתעה גדלה כאשר הם מבינים שתקופת הזמן של ההתליה היא למשך שנה. במקרה כזה עולה השאלה מה אפשר לעשות על מנת לבטל את ההגדרה של אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה? האם צריך לקבל את הסיטואציה כפי שהיא, או האם יש מה לעשות ? הפעולות המתבקשות במצב זה הן אלו:

  • פניה לעורך דין על מנת שיוביל את המהלך מול ועדת הערער של משרד הרישוי. הוועדה מורכבת מ 3 רופאים וחשוב להיות מדויקים.
  • הכנת ערעור כהלכתו כולל כתב הגנה מסודר, חוות דעת רפואית והתייחסות לטענות שהובילו לפסילה.
  • הגשת ערעור שצריך להימסר עד 30 יום מקבלת ההחלטה לגבי התליית הרישיון

מה אפשר לעשות

מדוע לא להסתמך על ייצוג עצמי מול ועדות הערער ?

הגשת הערער על החלטת המכון הרפואי של משרד התחבורה צריכה להימסר כאמור תוך 30 יום מרגע קבלת ההחלטה. יש לוודא ששני התנאים הראשונים מבוצעים כהלכה:

  1. תשלום עבור האגרה הנדרשת להגשת ערעור.
  2. הכנת כתב הגנה מפורט ומסודר שיוצג בפני הוועדה.

הערעור על החלטת הוועדה חשוב שיתייחס אך ורק אל הטיעונים הרשומים בהודעה על התליית הרישיון והסיבות שהובילו לכך. באופן עקרוני יכול אדם לייצג את עצמו, ויכול לשכור את שירותיו של עורך דין מתאים. יש המלצה ברורה לשימוש בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום ההתמודדות מול ועדות הערער של המכון הרפואי.

ייצוג על ידי עורך דין היא פעולה שתגדיל באופן משמעותי את הסיכוי לשנות את ההחלטה. מי שיבקש לייצג את עצמו יגלה מהר מאד שחוסר הידע שלו פונה נגדו אל מול וועדת הערער המורכבת ממומחים בתחומם.

קיבלת הודעה על אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה לא הכל אבוד!

כדי לקבל יעוץ פסיכולוגי

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.